”Trivsel og bevægelse i skolen”

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

Resumé

Posteren præsenterer studiet ”Trivsel og bevægelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus på at udvikle, afprøve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Formålet er at øge børns motivation for og glæde ved bevægelse – for på den måde at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.
I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.
Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.
Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato19. maj 2016
Antal sider1
StatusUdgivet - 19. maj 2016
BegivenhedDansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016 -
Varighed: 19. maj 201619. maj 2016

Konference

KonferenceDansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016
Periode19/05/201619/05/2016

Citer dette

Smedegaard, S., Lund-Cramer, P., & Christiansen, L. B. S. (2016). ”Trivsel og bevægelse i skolen”. Poster session præsenteret på Dansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016, .
Smedegaard, Søren ; Lund-Cramer, Pernille ; Christiansen, Lars Breum Skov. / ”Trivsel og bevægelse i skolen”. Poster session præsenteret på Dansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016, .1 s.
@conference{113ae24a5c32445d9897b75e1e38b49d,
title = "”Trivsel og bev{\ae}gelse i skolen”",
abstract = "Posteren pr{\ae}senterer studiet ”Trivsel og bev{\ae}gelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus p{\aa} at udvikle, afpr{\o}ve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Form{\aa}let er at {\o}ge b{\o}rns motivation for og gl{\ae}de ved bev{\ae}gelse – for p{\aa} den m{\aa}de at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.I skole{\aa}ret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler p{\aa} folkeskolens 4.- 6. klassetrin.Posteren s{\ae}tter fokus p{\aa} processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring n{\aa}r der implementeres fysisk aktivitet i skolen.Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.",
author = "S{\o}ren Smedegaard and Pernille Lund-Cramer and Christiansen, {Lars Breum Skov}",
year = "2016",
month = "5",
day = "19",
language = "Dansk",
note = "Dansk Implementerings Nev{\ae}rk - {\AA}rskonference 2016 ; Conference date: 19-05-2016 Through 19-05-2016",

}

Smedegaard, S, Lund-Cramer, P & Christiansen, LBS 2016, '”Trivsel og bevægelse i skolen”', Dansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016, 19/05/2016 - 19/05/2016.

”Trivsel og bevægelse i skolen”. / Smedegaard, Søren; Lund-Cramer, Pernille; Christiansen, Lars Breum Skov.

2016. Poster session præsenteret på Dansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016, .

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterFormidling

TY - CONF

T1 - ”Trivsel og bevægelse i skolen”

AU - Smedegaard, Søren

AU - Lund-Cramer, Pernille

AU - Christiansen, Lars Breum Skov

PY - 2016/5/19

Y1 - 2016/5/19

N2 - Posteren præsenterer studiet ”Trivsel og bevægelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus på at udvikle, afprøve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Formålet er at øge børns motivation for og glæde ved bevægelse – for på den måde at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.

AB - Posteren præsenterer studiet ”Trivsel og bevægelse i skolen” som er et forskningsprojekt, der har fokus på at udvikle, afprøve og implementere en flerstrenget skolebaseret fysisk aktivitetsindsats. Formålet er at øge børns motivation for og glæde ved bevægelse – for på den måde at styrke deres fysiske selvopfattelse og generelle trivsel.I skoleåret 2015-2016 foretages et interventions studie i 7 kommuner med 24 skoler på folkeskolens 4.- 6. klassetrin.Posteren sætter fokus på processen fra udviklings-fase til implementerings-fase og hermed dele vigtig erfaring når der implementeres fysisk aktivitet i skolen.Faserne er guide via MRC(Medical Research Council) samt ’Knowledge to Action’ frameworket.

M3 - Poster

ER -

Smedegaard S, Lund-Cramer P, Christiansen LBS. ”Trivsel og bevægelse i skolen”. 2016. Poster session præsenteret på Dansk Implementerings Neværk - Årskonference 2016, .