Transfer and Cohesion in Interdisciplinary Education

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Der argumenteres for at sammenhæng mellem fag og discipliner i tværfaglig undervisning skabes gennem overførsel (transfer) af elementer mellem de forskellig fag. De grundlæggende typer af sådanne elementer identificeres og analyseres, og der argumenteres for at relevant sammenhæng kan skabes på mange forskellige måder.
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftNordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education
Udgave nummer2014: 1
Sider (fra-til)1-20
Antal sider19
ISSN2000-9879
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Tværfaglighed
  • Tværfaglig undervisning
  • Transfer of skills and competences
  • Vidensoverførsel
  • Vidensformer
  • Pædagogisk filosofi

Relaterede Aktiviteter

  • 1 Organisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Virtuell seminariedag om ämnesövergripande undervisning

Søren Harnow Klausen (Chairman)

29. sep. 2020

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar eller lignende

Citationsformater