Transfer and Cohesion in Interdisciplinary Education

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Der argumenteres for at sammenhæng mellem fag og discipliner i tværfaglig undervisning skabes gennem overførsel (transfer) af elementer mellem de forskellig fag. De grundlæggende typer af sådanne elementer identificeres og analyseres, og der argumenteres for at relevant sammenhæng kan skabes på mange forskellige måder.
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftNordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education
Udgave nummer2014: 1
Sider (fra-til)1-20
Antal sider19
ISSN2000-9879
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • Tværfaglighed
  • Tværfaglig undervisning
  • Transfer of skills and competences
  • Vidensoverførsel
  • Vidensformer
  • Pædagogisk filosofi

Citer dette

@article{9f5f438e49d8420187e8bc78a8d00d74,
title = "Transfer and Cohesion in Interdisciplinary Education",
abstract = "Der argumenteres for at sammenh{\ae}ng mellem fag og discipliner i tv{\ae}rfaglig undervisning skabes gennem overf{\o}rsel (transfer) af elementer mellem de forskellig fag. De grundl{\ae}ggende typer af s{\aa}danne elementer identificeres og analyseres, og der argumenteres for at relevant sammenh{\ae}ng kan skabes p{\aa} mange forskellige m{\aa}der.",
keywords = "Tv{\ae}rfaglighed, Tv{\ae}rfaglig undervisning, Transfer of skills and competences, Vidensoverf{\o}rsel, Vidensformer, P{\ae}dagogisk filosofi",
author = "Klausen, {S{\o}ren Harnow}",
year = "2014",
language = "English",
pages = "1--20",
journal = "Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education",
issn = "2000-9879",
publisher = "Karlstads Universitet",
number = "2014: 1",

}

Transfer and Cohesion in Interdisciplinary Education. / Klausen, Søren Harnow.

I: Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education, Nr. 2014: 1, 2014, s. 1-20.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Transfer and Cohesion in Interdisciplinary Education

AU - Klausen, Søren Harnow

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Der argumenteres for at sammenhæng mellem fag og discipliner i tværfaglig undervisning skabes gennem overførsel (transfer) af elementer mellem de forskellig fag. De grundlæggende typer af sådanne elementer identificeres og analyseres, og der argumenteres for at relevant sammenhæng kan skabes på mange forskellige måder.

AB - Der argumenteres for at sammenhæng mellem fag og discipliner i tværfaglig undervisning skabes gennem overførsel (transfer) af elementer mellem de forskellig fag. De grundlæggende typer af sådanne elementer identificeres og analyseres, og der argumenteres for at relevant sammenhæng kan skabes på mange forskellige måder.

KW - Tværfaglighed

KW - Tværfaglig undervisning

KW - Transfer of skills and competences

KW - Vidensoverførsel

KW - Vidensformer

KW - Pædagogisk filosofi

M3 - Journal article

SP - 1

EP - 20

JO - Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education

JF - Nordidactica - Journal of Humanities and Social Science Education

SN - 2000-9879

IS - 2014: 1

ER -