Abstrakt
I denne afhandling undersøges hvorledes mediepædagogik kan integreres med modersmålsdidaktik og H.C. Andersen-undervisning på gymnasieniveau. Tesen er at dette kan ske gennem opstilling af et nyt kompetencemål for faget, betegnet semiocy. Afhandlingen gennemfører en teoretisk diskussion og definition af dette begreb og undersøger på eksperimentelt-empirisk grundlag hvordan begrebet kan informere og udfordre undervisning på gymnasieniveau for lærere og elever i handelsgymnasiet.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Udgivelsessted | Odense |
Udgave | 2. |
Udgiver | |
Status | Udgivet - 2009 |
Bibliografisk note
Gymnasiepædagogik.Note vedr. afhandling
Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier.Emneord
- Danskfagets didaktik
- Mediepædagogik
- H.C. Andersen
- Semiotik
- Modersmålsdidaktik
- Fagdidaktik