Robotteknologi i en undervisningssammenhæng

Kropslig forbundet intelligens, interaktion og læringsniveauer

Publikation: Working paperForskning

Resumé

Artiklen vil give et overblik og en vurdering over forskellige slags humant interaktive robotteknologiske læremidler. Eksemplerne, der fremlægges, er modulære robotfliser, I-BLOCKS, PicoCrickets og SmartUS.

Artiklen henvender sig til folk, som vil udvikle og afprøve nye robotteknologiske læringskoncepter.

Artiklen kredser i feltet kropslig forbundet intelligens, menneske-robot interaktion og læring. Mead bruges som løftestang til at forstå de sociale aspekter i interaktionen mellem menneske og robot. Batesons taksonomi over læringsniveauer bruges til at diskutere lærings og interaktionspotentiale i de artiklens gennemgående eksempler.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedOdense
UdgiverKnowledge Lab
Sider6-28
Antal sider22
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • Læring
  • robotteknologi
  • kropslig forbundet intelligens
  • Interaktion
  • Digale læremidler

Citer dette

@techreport{f84814d028c711deae62000ea68e967b,
title = "Robotteknologi i en undervisningssammenh{\ae}ng: Kropslig forbundet intelligens, interaktion og l{\ae}ringsniveauer",
abstract = "Artiklen vil give et overblik og en vurdering over forskellige slags humant interaktive robotteknologiske l{\ae}remidler. Eksemplerne, der freml{\ae}gges, er modul{\ae}re robotfliser, I-BLOCKS, PicoCrickets og SmartUS. Artiklen henvender sig til folk, som vil udvikle og afpr{\o}ve nye robotteknologiske l{\ae}ringskoncepter. Artiklen kredser i feltet kropslig forbundet intelligens, menneske-robot interaktion og l{\ae}ring. Mead bruges som l{\o}ftestang til at forst{\aa} de sociale aspekter i interaktionen mellem menneske og robot. Batesons taksonomi over l{\ae}ringsniveauer bruges til at diskutere l{\ae}rings og interaktionspotentiale i de artiklens gennemg{\aa}ende eksempler.",
keywords = "L{\ae}ring, robotteknologi, kropslig forbundet intelligens, Interaktion, Digale l{\ae}remidler, Learning, Robot techonology, Embodied Intteligence, Interaction, Digital teaching tools",
author = "Gunver Majgaard",
year = "2009",
language = "Dansk",
pages = "6--28",
publisher = "Knowledge Lab",
type = "WorkingPaper",
institution = "Knowledge Lab",

}

TY - UNPB

T1 - Robotteknologi i en undervisningssammenhæng

T2 - Kropslig forbundet intelligens, interaktion og læringsniveauer

AU - Majgaard, Gunver

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Artiklen vil give et overblik og en vurdering over forskellige slags humant interaktive robotteknologiske læremidler. Eksemplerne, der fremlægges, er modulære robotfliser, I-BLOCKS, PicoCrickets og SmartUS. Artiklen henvender sig til folk, som vil udvikle og afprøve nye robotteknologiske læringskoncepter. Artiklen kredser i feltet kropslig forbundet intelligens, menneske-robot interaktion og læring. Mead bruges som løftestang til at forstå de sociale aspekter i interaktionen mellem menneske og robot. Batesons taksonomi over læringsniveauer bruges til at diskutere lærings og interaktionspotentiale i de artiklens gennemgående eksempler.

AB - Artiklen vil give et overblik og en vurdering over forskellige slags humant interaktive robotteknologiske læremidler. Eksemplerne, der fremlægges, er modulære robotfliser, I-BLOCKS, PicoCrickets og SmartUS. Artiklen henvender sig til folk, som vil udvikle og afprøve nye robotteknologiske læringskoncepter. Artiklen kredser i feltet kropslig forbundet intelligens, menneske-robot interaktion og læring. Mead bruges som løftestang til at forstå de sociale aspekter i interaktionen mellem menneske og robot. Batesons taksonomi over læringsniveauer bruges til at diskutere lærings og interaktionspotentiale i de artiklens gennemgående eksempler.

KW - Læring

KW - robotteknologi

KW - kropslig forbundet intelligens

KW - Interaktion

KW - Digale læremidler

KW - Learning

KW - Robot techonology

KW - Embodied Intteligence

KW - Interaction

KW - Digital teaching tools

M3 - Working paper

SP - 6

EP - 28

BT - Robotteknologi i en undervisningssammenhæng

PB - Knowledge Lab

CY - Odense

ER -