Abstract
Hvad sker der, når den digitale legeplads bringes ind i klassen? Og er det muligt at transformere den til et værdifuldt læremiddel? Når børnene leger udenfor på legepladsen, er de ofte engagerede og opslugte. De lærer forskellige ting, mens de leger uden at tænke særligt meget over det. Er det muligt at bringe børnenes engagement fra skolegården ind i klasseværelset ved at transformere et digitalt legestativ til en matematisk artefakt? Artiklen beskriver, hvordan et robotteknologisk legestativ blev transformeret til et læremiddel i samspil med brugerne, det vil sige elever og lærere.
Udgivelsesdato: Oktober
Udgivelsesdato: Oktober
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | On Edge |
Vol/bind | 1 |
Udgave nummer | 2 |
Sider (fra-til) | 11-13 |
Antal sider | 3 |
ISSN | 1603-2551 |
Status | Udgivet - 1. okt. 2009 |
Emneord
- læring
- robot
- læremiddel
- didaktik