Legepladsen i klasseværelset: robotten som omdrejningspunkt for læreprocessen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Hvad sker der, når den digitale legeplads bringes ind i klassen? Og er det muligt at transformere den til et værdifuldt læremiddel? Når børnene leger udenfor på legepladsen, er de ofte engagerede og opslugte. De lærer forskellige ting, mens de leger uden at tænke særligt meget over det. Er det muligt at bringe børnenes engagement fra skolegården ind i klasseværelset ved at transformere et digitalt legestativ til en matematisk artefakt? Artiklen beskriver, hvordan et robotteknologisk legestativ blev transformeret til et læremiddel i samspil med brugerne, det vil sige elever og lærere.
Udgivelsesdato: Oktober
OriginalsprogDansk
TidsskriftOn Edge
Vol/bind1
Udgave nummer2
Sider (fra-til)11-13
Antal sider3
ISSN1603-2551
StatusUdgivet - 1. okt. 2009

Emneord

  • læring
  • robot
  • læremiddel
  • didaktik

Citationsformater