Hvad betyder forfalskninger for kundens relationer til brandet?

 Resumé af:The Impact of Counterfeiting on Genuine-Item Consumers' Brand Relationships Suraj Commuri Journal of Marketing Vol 73 (May 2009)

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

 

Kopiprodukter gør det muligt for alle og enhver at komme i besiddelse af brands, som ellers koster kassen. Det er selvfølgelig med til at mudre de signaler, som brandet udsender - og hvordan reagerer køberne af den ægte (dyre) var på det? Der er typisk tre måder at tackle problemet på, som både har noget at gøre med, hvem man er og hvor mange penge, man tjener: Flugt (skifter til andre brands), Beskyttelse (forsvarer explicit brandet og snakker meget om dets fortræffeligheder), Af-branding (forbruger kun brands (ofte meget dyre), som ikke har synligt brandnavn og som det er vanskeligt at få købt - fx skræddersyet design).


Udgivelsesdato: Januar
OriginalsprogDansk
TidsskriftSymboløkonomiske Nyheder
ISSN1901-0141
StatusUdgivet - 1. jan. 2010

Emneord

  • forbrugerkultur, brands

Citer dette

@article{8ee62d10253811dfba21000ea68e967b,
title = "Hvad betyder forfalskninger for kundens relationer til brandet?:  Resum{\'e} af:The Impact of Counterfeiting on Genuine-Item Consumers' Brand Relationships Suraj Commuri Journal of Marketing Vol 73 (May 2009)",
abstract = "  Kopiprodukter g{\o}r det muligt for alle og enhver at komme i besiddelse af brands, som ellers koster kassen. Det er selvf{\o}lgelig med til at mudre de signaler, som brandet udsender - og hvordan reagerer k{\o}berne af den {\ae}gte (dyre) var p{\aa} det? Der er typisk tre m{\aa}der at tackle problemet p{\aa}, som b{\aa}de har noget at g{\o}re med, hvem man er og hvor mange penge, man tjener: Flugt (skifter til andre brands), Beskyttelse (forsvarer explicit brandet og snakker meget om dets fortr{\ae}ffeligheder), Af-branding (forbruger kun brands (ofte meget dyre), som ikke har synligt brandnavn og som det er vanskeligt at f{\aa} k{\o}bt - fx skr{\ae}ddersyet design). Udgivelsesdato: Januar",
keywords = "forbrugerkultur, brands",
author = "Judy Hermansen",
note = "Brand Base e-Nyhedsbrev Paper id:: Brand Base e-Nyhedsbrev",
year = "2010",
month = "1",
day = "1",
language = "Dansk",
journal = "Symbol{\o}konomiske Nyheder",
issn = "1901-0141",
publisher = "SDU",

}

TY - JOUR

T1 - Hvad betyder forfalskninger for kundens relationer til brandet?

T2 -  Resumé af:The Impact of Counterfeiting on Genuine-Item Consumers' Brand Relationships Suraj Commuri Journal of Marketing Vol 73 (May 2009)

AU - Hermansen, Judy

N1 - Brand Base e-Nyhedsbrev Paper id:: Brand Base e-Nyhedsbrev

PY - 2010/1/1

Y1 - 2010/1/1

N2 -   Kopiprodukter gør det muligt for alle og enhver at komme i besiddelse af brands, som ellers koster kassen. Det er selvfølgelig med til at mudre de signaler, som brandet udsender - og hvordan reagerer køberne af den ægte (dyre) var på det? Der er typisk tre måder at tackle problemet på, som både har noget at gøre med, hvem man er og hvor mange penge, man tjener: Flugt (skifter til andre brands), Beskyttelse (forsvarer explicit brandet og snakker meget om dets fortræffeligheder), Af-branding (forbruger kun brands (ofte meget dyre), som ikke har synligt brandnavn og som det er vanskeligt at få købt - fx skræddersyet design). Udgivelsesdato: Januar

AB -   Kopiprodukter gør det muligt for alle og enhver at komme i besiddelse af brands, som ellers koster kassen. Det er selvfølgelig med til at mudre de signaler, som brandet udsender - og hvordan reagerer køberne af den ægte (dyre) var på det? Der er typisk tre måder at tackle problemet på, som både har noget at gøre med, hvem man er og hvor mange penge, man tjener: Flugt (skifter til andre brands), Beskyttelse (forsvarer explicit brandet og snakker meget om dets fortræffeligheder), Af-branding (forbruger kun brands (ofte meget dyre), som ikke har synligt brandnavn og som det er vanskeligt at få købt - fx skræddersyet design). Udgivelsesdato: Januar

KW - forbrugerkultur, brands

M3 - Tidsskriftartikel

JO - Symboløkonomiske Nyheder

JF - Symboløkonomiske Nyheder

SN - 1901-0141

ER -