Aktiviteter pr. år
Abstract
Flere STEM forløb, udviklet i LabSTEM+ projektet, inddrager artefakter i større eller mindre grad. Forskningsmæssigt har vi i projektet kigget på hvad det betyder for elevernes matematiske forståelse. Pointerne fra præsentationen er, at artefakter (terninger, robotter og rensningsanlæg) er medkonstituerende for elevernes matematiske forståelse. De fordre det gjorde matematik og matematik i proces.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Publikationsdato | 2025 |
Status | Udgivet - 2025 |
Begivenhed | Big Bang: Naturfag for Fremtiden - Odense Congress Center, Odense, Danmark Varighed: 19. mar. 2025 → 20. mar. 2025 https://bigbangkonferencen.dk/session/taxonomies-naturfag-og-teknologi-gennem-botanisk-kunst/ |
Konference
Konference | Big Bang |
---|---|
Lokation | Odense Congress Center |
Land/Område | Danmark |
By | Odense |
Periode | 19/03/2025 → 20/03/2025 |
Internetadresse |
Emneord
- Matematik-didaktik
- STEM-didaktik
- Nymaterialisme
- Posthumanisme
- tværfaglighed
- læringsmiljø
Relaterede aktiviteter
- 1 Konferenceoplæg
-
STEM-undervisning gennem artefakter for en styrket matematisk forståelse
Svendsen, M. W. H. (Underviser)
19. mar. 2025Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidrag › Konferenceoplæg