STEM-undervisning gennem artefakter: for en styrket matematisk forståelse

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftKonferenceabstrakt til konferenceForskningpeer review

12 Downloads (Pure)

Abstract

Flere STEM forløb, udviklet i LabSTEM+ projektet, inddrager artefakter i større eller mindre grad. Forskningsmæssigt har vi i projektet kigget på hvad det betyder for elevernes matematiske forståelse. Pointerne fra præsentationen er, at artefakter (terninger, robotter og rensningsanlæg) er medkonstituerende for elevernes matematiske forståelse. De fordre det gjorde matematik og matematik i proces.
OriginalsprogDansk
Publikationsdato2025
StatusUdgivet - 2025
BegivenhedBig Bang: Naturfag for Fremtiden - Odense Congress Center, Odense, Danmark
Varighed: 19. mar. 202520. mar. 2025
https://bigbangkonferencen.dk/session/taxonomies-naturfag-og-teknologi-gennem-botanisk-kunst/

Konference

KonferenceBig Bang
LokationOdense Congress Center
Land/OmrådeDanmark
ByOdense
Periode19/03/202520/03/2025
Internetadresse

Emneord

  • Matematik-didaktik
  • STEM-didaktik
  • Nymaterialisme
  • Posthumanisme
  • tværfaglighed
  • læringsmiljø

Citationsformater