STEM-didaktik: med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud

Publikation: Bog/rapportMonografiForskningpeer review

Abstract

Denne bog er et af de første omfattende forsøg på at dele erfaringer med og perspektiver på at benytte STEM-didaktik i en dansk sammenhæng. Bogen kommer med bud på, hvordan STEM kan se ud i det danske uddannelsessystem, og viser, hvordan STEM-undervisning kan fremme en forståelse af matematik og naturvidenskab, der er både deltagercentreret, helhedsorienteret og omverdensorienteret.

Bogen er et fagligt bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på langs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelse oversættes til dansk?
Bidragets oversatte titelSTEM didactics: with focus on mathematics for primary, secondary and daycare
OriginalsprogDansk
ForlagSyddansk Universitetsforlag
Antal sider268
ISBN (Trykt) 978-87-408-3524-3
StatusUdgivet - apr. 2024

Emneord

  • STEM
  • Matematik
  • Grundskole
  • Gymnasie
  • Dagtilbud
  • Dansk kontekst

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'STEM-didaktik: med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater