Abstract
Denne bog er et af de første omfattende forsøg på at dele erfaringer med og perspektiver på at benytte STEM-didaktik i en dansk sammenhæng. Bogen kommer med bud på, hvordan STEM kan se ud i det danske uddannelsessystem, og viser, hvordan STEM-undervisning kan fremme en forståelse af matematik og naturvidenskab, der er både deltagercentreret, helhedsorienteret og omverdensorienteret.
Bogen er et fagligt bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på langs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelse oversættes til dansk?
Bogen er et fagligt bidrag til at diskutere og udvikle STEM-didaktik på langs af det danske uddannelsessystem. Hvordan kan STEM-uddannelse oversættes til dansk?
Bidragets oversatte titel | STEM didactics: with focus on mathematics for primary, secondary and daycare |
---|---|
Originalsprog | Dansk |
Forlag | Syddansk Universitetsforlag |
---|---|
Antal sider | 268 |
ISBN (Trykt) | 978-87-408-3524-3 |
Status | Udgivet - apr. 2024 |
Emneord
- STEM
- Matematik
- Grundskole
- Gymnasie
- Dagtilbud
- Dansk kontekst
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'STEM-didaktik: med fokus på matematik til grundskole, gymnasie og dagtilbud'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.Relateret presse/medie
-
Hvor bliver matematikken af?
Svabo, C., Larsen, D. M., Borch, K. B., Svendsen, M. W. H. & Kristensen, M. L. A.
14/08/2024
1 Mediebidrag
Presse/medie