@inbook{a77473b31d184b55b3bc29e7f6528505,
title = "Sp{\ae}ndingsfeltet mellem proces og produkt",
abstract = "Dette kapitel omhandler digitale produktioner, hvor der s{\ae}ttes fokus på det i undervisningen ofte sp{\ae}ndingsfyldte forhold mellem selve produktionsproces- sen og det f{\ae}rdige produkt. Kapitlet giver nogle teoretisk baserede redskaber, som kan begrebsligg{\o}re og facilitere den digitale produktion både i forhold til elevernes arbejde og til l{\ae}rernes didaktiske rammedesign og stilladsering af eleverne. Her er design thinking og designteori centrale som teoretiske greb til at kunne styre digitale produktioner og som model for selve det didak- tiske design. De introduceres og anvendes i forhold til eksempler på digital elevproduktion. De udfordringer, projektet har identificeret, udspringer af en grundforståelse af proces og produkt som hinandens gensidigt udelukkende mods{\ae}tninger, som en dikotomi. Udfordringen anskueligg{\o}res gennem empi- riske eksempler.",
author = "Susana Tosca and {Holm S{\o}rensen}, Birgitte",
year = "2017",
month = nov,
day = "20",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-530-3",
series = "Undervisning og L{\ae}ring",
publisher = "Dafolo",
pages = "27--44",
editor = "{Holm S{\o}rensen}, Birgitte and Levinsen, {Karin Tweddell} and Skovbjerg, {Helle Marie}",
booktitle = "Digital Produktion",
}