Skal du ikke med til redaktionsmøde?   Dette er ikke skummelt product placement, skjult reklame eller et eller andet manipuleret stykke forbrugerjournalistik. Dette er en reklame. For et foredrag, jeg skal holde, og som du er inviteret til.Mange journalistiske arbejdsgange består af rutiner, ingen for alvor har udfordret de sidste 50 år. En god historie? Ja, det ved vi da godt, hvad er, tak, lyder det lidt fornærmet. Hvordan man får en ide? Ja tak, det er ikke det svære. Det svære er at få tid at få den omsat til noget journalistik. Redaktionsmøder? Jo, det er noget, som sker hver dag på et eller andet tidspunkt. Så sidder man der med sine kolleger, mens chefens blok bliver fuld af gode intentioner, og telefonerne kimer i baggrunden eller kildrer i lommen.

Lene Rimestad

Publikation: AndetAndet bidragFormidling

Abstrakt

Udgivelsesdato: 03.09
OriginalsprogDansk
Publikationsdato3. sep. 2008
Udgivelses stedDanmark
StatusUdgivet - 3. sep. 2008

Bibliografisk note

Udgiver: www.journalisten.dk

Citationsformater