Samspilsdidaktik og fagligt samarbejde i praksis: Erfaringer fra projekt Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil, fase 2, 2013-15

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

    Abstrakt

    I Samspilsdidaktik og fagligt samarbejde i praksis, Gymnasiepædagogik, nr. 101, følges op på forskning og erfaringer fra det tidligere nr. 97 om faglige samspil og styrkelse af studieretningsidentitet i gymnasiale uddannelser. Vi præciserer og videreudvikler erfaringerne her fra i artikler fra følgeforskere, projektledere i skoleforsøgene og skoleledere. Til brug for praksis udvikles nye samarbejdsredskaber for lærernes teamarbejde, forslag for særlige mødeaktiviteter, også med eleverne, samt en ny model for lærernes fagdidaktiske samspil.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftGymnasiepædagogik
    Vol/bind101
    Antal sider223
    ISSN1399-6096
    StatusUdgivet - 5. dec. 2015
    BegivenhedKlare studieretningsprofiler og fagligt samspil. : Afslutningskonference fase 2 2013-15 - Risskov Gymnasium, Århus, Danmark
    Varighed: 15. dec. 2015 → …

    Konference

    KonferenceKlare studieretningsprofiler og fagligt samspil.
    LokationRisskov Gymnasium
    Land/OmrådeDanmark
    ByÅrhus
    Periode15/12/2015 → …

    Emneord

    • Udviklingsarbejde
    • Gymnasieforsknig
    • Fagdidaktik
    • Fagligt samspil
    • Samspilsdidaktik
    • Teamsamarbejde
    • Projektledelse
    • Studieretningstræ
    • Profileringskategori

    Citationsformater