Robotteknologi og leg som arena for tværfagligt samarbejde

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstract

Robotteknologi og leg danner en ny arena for tværprofessionelt samarbejde mellem ingeniør-, lærer-, pædagog-, fysioterapeut- og ergoterapeutstuderende. For at skabe nye teknologiske løsninger inden for undervisning og rehabilitering er det nødvendigt, at viden inden for de forskellige fag bringes i spil på nye måder. Den teknologiske designproces bliver et nyt mødested for faglighederne og for dannelsen af ny kontekster for refleksion og læring på tværs af faglighederne. Leg bliver en løftestang for dette nye samspil. Den nye tværfaglige arena er blevet til mellem Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet, University College Lillebælt og Designskolen i Kolding.

OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik
Sider (fra-til)42-58
Antal sider16
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 1. jan. 2010

Emneord

  • Læring
  • Didaktik
  • Robotteknologi
  • Leg
  • Kursusdesign
  • Tværfaglighed

Citationsformater