Robotteknologi og leg som arena for tværfagligt samarbejde

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Robotteknologi og leg danner en ny arena for tværprofessionelt samarbejde mellem ingeniør-, lærer-, pædagog-, fysioterapeut- og ergoterapeutstuderende. For at skabe nye teknologiske løsninger inden for undervisning og rehabilitering er det nødvendigt, at viden inden for de forskellige fag bringes i spil på nye måder. Den teknologiske designproces bliver et nyt mødested for faglighederne og for dannelsen af ny kontekster for refleksion og læring på tværs af faglighederne. Leg bliver en løftestang for dette nye samspil. Den nye tværfaglige arena er blevet til mellem Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet, University College Lillebælt og Designskolen i Kolding.

OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA: Matematik og Naturfagsdidaktik
Sider (fra-til)42-58
Antal sider16
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 1. jan. 2010

Emneord

  • Læring
  • Didaktik
  • Robotteknologi
  • Leg
  • Kursusdesign
  • Tværfaglighed

Citer dette

@article{b1c6713047d611df937d000ea68e967b,
title = "Robotteknologi og leg som arena for tv{\ae}rfagligt samarbejde",
abstract = "Robotteknologi og leg danner en ny arena for tv{\ae}rprofessionelt samarbejde mellem ingeni{\o}r-, l{\ae}rer-, p{\ae}dagog-, fysioterapeut- og ergoterapeutstuderende. For at skabe nye teknologiske l{\o}sninger inden for undervisning og rehabilitering er det n{\o}dvendigt, at viden inden for de forskellige fag bringes i spil p{\aa} nye m{\aa}der. Den teknologiske designproces bliver et nyt m{\o}dested for faglighederne og for dannelsen af ny kontekster for refleksion og l{\ae}ring p{\aa} tv{\ae}rs af faglighederne. Leg bliver en l{\o}ftestang for dette nye samspil. Den nye tv{\ae}rfaglige arena er blevet til mellem Det Tekniske Fakultet p{\aa} Syddansk Universitet, University College Lilleb{\ae}lt og Designskolen i Kolding.",
keywords = "L{\ae}ring, Didaktik, Robotteknologi, Leg, Kursusdesign, Tv{\ae}rfaglighed, Learning, Didactics, Robot technology, Play, Course design, Interdisciplinary",
author = "Gunver Majgaard",
year = "2010",
month = "1",
day = "1",
language = "Dansk",
pages = "42--58",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",

}

Robotteknologi og leg som arena for tværfagligt samarbejde. / Majgaard, Gunver.

I: MONA: Matematik og Naturfagsdidaktik, 01.01.2010, s. 42-58.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Robotteknologi og leg som arena for tværfagligt samarbejde

AU - Majgaard, Gunver

PY - 2010/1/1

Y1 - 2010/1/1

N2 - Robotteknologi og leg danner en ny arena for tværprofessionelt samarbejde mellem ingeniør-, lærer-, pædagog-, fysioterapeut- og ergoterapeutstuderende. For at skabe nye teknologiske løsninger inden for undervisning og rehabilitering er det nødvendigt, at viden inden for de forskellige fag bringes i spil på nye måder. Den teknologiske designproces bliver et nyt mødested for faglighederne og for dannelsen af ny kontekster for refleksion og læring på tværs af faglighederne. Leg bliver en løftestang for dette nye samspil. Den nye tværfaglige arena er blevet til mellem Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet, University College Lillebælt og Designskolen i Kolding.

AB - Robotteknologi og leg danner en ny arena for tværprofessionelt samarbejde mellem ingeniør-, lærer-, pædagog-, fysioterapeut- og ergoterapeutstuderende. For at skabe nye teknologiske løsninger inden for undervisning og rehabilitering er det nødvendigt, at viden inden for de forskellige fag bringes i spil på nye måder. Den teknologiske designproces bliver et nyt mødested for faglighederne og for dannelsen af ny kontekster for refleksion og læring på tværs af faglighederne. Leg bliver en løftestang for dette nye samspil. Den nye tværfaglige arena er blevet til mellem Det Tekniske Fakultet på Syddansk Universitet, University College Lillebælt og Designskolen i Kolding.

KW - Læring

KW - Didaktik

KW - Robotteknologi

KW - Leg

KW - Kursusdesign

KW - Tværfaglighed

KW - Learning

KW - Didactics

KW - Robot technology

KW - Play

KW - Course design

KW - Interdisciplinary

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 42

EP - 58

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

ER -