215 Downloads (Pure)

Resumé

Denne leder definerer indledningsvist begrebet portfolio og gør rede for anvendelsesmuligheder i en uddannelseskontekst. Dernæst behandles portfoliometodens kvalitet og effekt for læring og undervisning og de centrale begreber refleksion, progression og feedback præsenteres og diskuteres. Herefter listes teknologier, der understøtter portfolioens opbygning og brug og implikationerne forbundet med valg af teknologi diskuteres kort. Afslutningsvist præsenteres temanummerets 5 artikler, der endvidere er inddraget undervejs i lederen som eksemplificering af de præsenterede begreber og teknologier.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer17
TidsskriftLæring og Medier
Vol/bind17
Sider (fra-til)1-12
Antal sider12
ISSN1903-248X
StatusUdgivet - 1. jul. 2017

Emneord

  • portfolio; uddannelse; kvalitet; læring, refleksion; progression; feedback; teknologier

Citer dette

@article{bdb465932eae468aa58eaa140c30353d,
title = "Portfolio, refleksion og feedback",
abstract = "Denne leder definerer indledningsvist begrebet portfolio og g{\o}r rede for anvendelsesmuligheder i en uddannelseskontekst. Dern{\ae}st behandles portfoliometodens kvalitet og effekt for l{\ae}ring og undervisning og de centrale begreber refleksion, progression og feedback pr{\ae}senteres og diskuteres. Herefter listes teknologier, der underst{\o}tter portfolioens opbygning og brug og implikationerne forbundet med valg af teknologi diskuteres kort. Afslutningsvist pr{\ae}senteres temanummerets 5 artikler, der endvidere er inddraget undervejs i lederen som eksemplificering af de pr{\ae}senterede begreber og teknologier.",
keywords = "portfolio; uddannelse; kvalitet; l{\ae}ring, refleksion; progression; feedback; teknologier",
author = "Hansen, {Jens J{\o}rgen} and Ane Qvortrup and Christensen, {Inger-Marie F.}",
year = "2017",
month = "7",
day = "1",
language = "Dansk",
volume = "17",
pages = "1--12",
journal = "L{\ae}ring og Medier",
issn = "1903-248X",
publisher = "Statsbiblioteket",

}

Portfolio, refleksion og feedback. / Hansen, Jens Jørgen; Qvortrup, Ane; Christensen, Inger-Marie F.

I: Læring og Medier, Bind 17, 17, 01.07.2017, s. 1-12.

Publikation: Bidrag til tidsskriftLederForskning

TY - JOUR

T1 - Portfolio, refleksion og feedback

AU - Hansen, Jens Jørgen

AU - Qvortrup, Ane

AU - Christensen, Inger-Marie F.

PY - 2017/7/1

Y1 - 2017/7/1

N2 - Denne leder definerer indledningsvist begrebet portfolio og gør rede for anvendelsesmuligheder i en uddannelseskontekst. Dernæst behandles portfoliometodens kvalitet og effekt for læring og undervisning og de centrale begreber refleksion, progression og feedback præsenteres og diskuteres. Herefter listes teknologier, der understøtter portfolioens opbygning og brug og implikationerne forbundet med valg af teknologi diskuteres kort. Afslutningsvist præsenteres temanummerets 5 artikler, der endvidere er inddraget undervejs i lederen som eksemplificering af de præsenterede begreber og teknologier.

AB - Denne leder definerer indledningsvist begrebet portfolio og gør rede for anvendelsesmuligheder i en uddannelseskontekst. Dernæst behandles portfoliometodens kvalitet og effekt for læring og undervisning og de centrale begreber refleksion, progression og feedback præsenteres og diskuteres. Herefter listes teknologier, der understøtter portfolioens opbygning og brug og implikationerne forbundet med valg af teknologi diskuteres kort. Afslutningsvist præsenteres temanummerets 5 artikler, der endvidere er inddraget undervejs i lederen som eksemplificering af de præsenterede begreber og teknologier.

KW - portfolio; uddannelse; kvalitet; læring, refleksion; progression; feedback; teknologier

M3 - Leder

VL - 17

SP - 1

EP - 12

JO - Læring og Medier

JF - Læring og Medier

SN - 1903-248X

M1 - 17

ER -