Pædagoger med sort bælt i inklusion: Hvad lærer pædagogstuderende om inklusion og eksklusion, og hvad skal de yderligere lære gennem en revision af uddannelsen?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Med den forestående revision af pædagoguddannelsen og det hertil knyttede ønske om, at en ny uddannelse skal gøre de studerende til bedre inklusionspædagoger, er det relevant at spørge til, hvad uddannelsen allerede lærer de studerende om inklusion og eksklusion, og til, hvad de mere skal lære gennem en revision af uddannelsen. Artiklen diskuterer disse spørgsmål på baggrund af et nyligt afsluttet ph.d.-studie om differentiering og sortering i pædagoguddannelsen.
OriginalsprogDansk
Artikelnummer4
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Vol/bind59
Udgave nummer4
Sider (fra-til)27-35
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 2011

Emneord

  • Inklusion
  • Pædagoger
  • læring

Citationsformater