Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme: Svømmeduelighed og elevernes oplevelse af læring

Lisbeth Runge Larsen, Sofie Koch, Lise Sohl Jeppesen, Kurt Lüders, Thomas Skovgaard

Publikation: Bog/rapportRapportFormidling

Abstract

Denne rapport indgår i en serie på i alt 10 udgivelser, som hver især belyser forskellige aspekter af Alle skal lære at svømme og grundskolens svømmeundervisning mere generelt. Alle udgivelser er tilgængelige på allesvømmer.dk.
Denne delrapport har særligt fokus på at præsentere resultaterne vedrørende svømmeduelighed og elevernes oplevelse af læring. Ambitionen er, at denne og de øvrige rapporter kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
ForlagDansk Svømmeunion
Antal sider32
ISBN (Elektronisk)978-87-93704-05-3
StatusUdgivet - 1. jun. 2018

Emneord

  • svømning
  • svømmeduelighed
  • skolesvømning
  • læring
  • svømmetest
  • børnesvømning

Citationsformater