Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme

Technosvøm

Stephan Emil Junggren, Lise Sohl Jeppesen, Lisbeth Runge Larsen, Kurt Lüders, Thomas Skovgaard

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

Resumé

Denne rapport indgår i en serie på i alt 10 udgivelser, som hver især belyser forskellige aspekter i forbindelse med gennemførelse af Alle skal lære at svømme og grundskolens svømmeundervisning generelt. Alle udgivelser er tilgængelige på al- lesvømmer.dk. Denne delrapport har særligt fokus på at præsentere begrundelser og muligheder for at arbejde med en bestemt tilgang i skolesvømningen, nemlig Technosvøm, som integrerer og anvender tablets i svømmeundervisningen. Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedOdense
ForlagDansk Svømmeunion
Antal sider44
ISBN (Elektronisk)978-87-93704-03-9
StatusUdgivet - 7. maj 2018

Emneord

  • Svømning
  • Svømmeduelighed
  • skolesvømning
  • Tablets
  • Smart devices
  • vandaktiviteter

Citer dette

Junggren, S. E., Jeppesen, L. S., Runge Larsen, L., Lüders, K., & Skovgaard, T. (2018). Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme: Technosvøm . Odense : Dansk Svømmeunion.
Junggren, Stephan Emil ; Jeppesen, Lise Sohl ; Runge Larsen, Lisbeth ; Lüders, Kurt ; Skovgaard, Thomas. / Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme : Technosvøm . Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 44 s.
@book{f75502dd8c0949b48846a96ac5c75c43,
title = "Nye veje til sv{\o}mmeundervisning i skolen - Alle skal l{\ae}re at sv{\o}mme: Technosv{\o}m",
abstract = "Denne rapport indg{\aa}r i en serie p{\aa} i alt 10 udgivelser, som hver is{\ae}r belyser forskellige aspekter i forbindelse med gennemf{\o}relse af Alle skal l{\ae}re at sv{\o}mme og grundskolens sv{\o}mmeundervisning generelt. Alle udgivelser er tilg{\ae}ngelige p{\aa} al- lesv{\o}mmer.dk. Denne delrapport har s{\ae}rligt fokus p{\aa} at pr{\ae}sentere begrundelser og muligheder for at arbejde med en bestemt tilgang i skolesv{\o}mningen, nemlig Technosv{\o}m, som integrerer og anvender tablets i sv{\o}mmeundervisningen. Ambitionen er, at rapporten kan tjene som opl{\ae}g og inspiration til udvikling af grundskolens sv{\o}mmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at v{\ae}re relevante og brugbare for de undervisere, som st{\aa}r med det daglige ansvar for at gennemf{\o}re og nyt{\ae}nke skolens sv{\o}mmeundervisning.",
keywords = "Sv{\o}mning, Sv{\o}mmeduelighed, skolesv{\o}mning, Tablets, Smart devices, vandaktiviteter",
author = "Junggren, {Stephan Emil} and Jeppesen, {Lise Sohl} and {Runge Larsen}, Lisbeth and Kurt L{\"u}ders and Thomas Skovgaard",
year = "2018",
month = "5",
day = "7",
language = "Dansk",
publisher = "Dansk Sv{\o}mmeunion",

}

Junggren, SE, Jeppesen, LS, Runge Larsen, L, Lüders, K & Skovgaard, T 2018, Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme: Technosvøm . Dansk Svømmeunion, Odense .

Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme : Technosvøm . / Junggren, Stephan Emil; Jeppesen, Lise Sohl; Runge Larsen, Lisbeth ; Lüders, Kurt; Skovgaard, Thomas.

Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 44 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportFormidling

TY - RPRT

T1 - Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme

T2 - Technosvøm

AU - Junggren, Stephan Emil

AU - Jeppesen, Lise Sohl

AU - Runge Larsen, Lisbeth

AU - Lüders, Kurt

AU - Skovgaard, Thomas

PY - 2018/5/7

Y1 - 2018/5/7

N2 - Denne rapport indgår i en serie på i alt 10 udgivelser, som hver især belyser forskellige aspekter i forbindelse med gennemførelse af Alle skal lære at svømme og grundskolens svømmeundervisning generelt. Alle udgivelser er tilgængelige på al- lesvømmer.dk. Denne delrapport har særligt fokus på at præsentere begrundelser og muligheder for at arbejde med en bestemt tilgang i skolesvømningen, nemlig Technosvøm, som integrerer og anvender tablets i svømmeundervisningen. Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.

AB - Denne rapport indgår i en serie på i alt 10 udgivelser, som hver især belyser forskellige aspekter i forbindelse med gennemførelse af Alle skal lære at svømme og grundskolens svømmeundervisning generelt. Alle udgivelser er tilgængelige på al- lesvømmer.dk. Denne delrapport har særligt fokus på at præsentere begrundelser og muligheder for at arbejde med en bestemt tilgang i skolesvømningen, nemlig Technosvøm, som integrerer og anvender tablets i svømmeundervisningen. Ambitionen er, at rapporten kan tjene som oplæg og inspiration til udvikling af grundskolens svømmeundervisning. Resultaterne fra evalueringen sigter mod at være relevante og brugbare for de undervisere, som står med det daglige ansvar for at gennemføre og nytænke skolens svømmeundervisning.

KW - Svømning

KW - Svømmeduelighed

KW - skolesvømning

KW - Tablets

KW - Smart devices

KW - vandaktiviteter

M3 - Rapport

BT - Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme

PB - Dansk Svømmeunion

CY - Odense

ER -

Junggren SE, Jeppesen LS, Runge Larsen L, Lüders K, Skovgaard T. Nye veje til svømmeundervisning i skolen - Alle skal lære at svømme: Technosvøm . Odense : Dansk Svømmeunion, 2018. 44 s.