Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne: Eksemplificeret ved m-commercesektoren

Frances Jørgensen, John Parm Ulhøi, Martin Hannibal Knudsen, Erik Stavnsager Rasmussen

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

Abstract

Formålet med artiklen er at belyse, hvordan karakteristika i forbindelse med netværksetablering påvirker innovationsevnen i SMV'er inden for mobil commerce (m-commerce) sektoren. Med afsæt i social netværksteori, der anvendes til at belyse interaktioner mellem de involverede m-commerce aktører, diskuteres, hvordan tidlige erfaringer med netværksdannelse påvirker innovationsevnen i fire virksomheder. Datamaterialet er indsamlet fra fire casestudier fra m-commerce sektoren. Hovedresultatet fra undersøgelsen peger på at den måde, hvorpå tidlige samspilsfunktioner mellem netværkspartnere etableres, kan have afgørende indflydelse på den fremtidige strategi og på den langsigtede effektivitet i de involverede SMV'er.

OriginalsprogDansk
TitelBørsen Ledelseshåndbøger : Innovations- og forandringsledelse
RedaktørerJohn Parm Ulhøi
Antal sider18
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagBørsen Forum A/S
Publikationsdato2010
Sider1-18
StatusUdgivet - 2010

Citationsformater