Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne

Eksemplificeret ved m-commercesektoren

Frances Jørgensen, John Parm Ulhøi, Martin Hannibal Knudsen, Erik Stavnsager Rasmussen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

Resumé

Formålet med artiklen er at belyse, hvordan karakteristika i forbindelse med netværksetablering påvirker innovationsevnen i SMV'er inden for mobil commerce (m-commerce) sektoren. Med afsæt i social netværksteori, der anvendes til at belyse interaktioner mellem de involverede m-commerce aktører, diskuteres, hvordan tidlige erfaringer med netværksdannelse påvirker innovationsevnen i fire virksomheder. Datamaterialet er indsamlet fra fire casestudier fra m-commerce sektoren. Hovedresultatet fra undersøgelsen peger på at den måde, hvorpå tidlige samspilsfunktioner mellem netværkspartnere etableres, kan have afgørende indflydelse på den fremtidige strategi og på den langsigtede effektivitet i de involverede SMV'er.

OriginalsprogDansk
TitelBørsen Ledelseshåndbøger : Innovations- og forandringsledelse
RedaktørerJohn Parm Ulhøi
Antal sider18
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagBørsen Forum A/S
Publikationsdato2010
Sider1-18
StatusUdgivet - 2010

Citer dette

Jørgensen, F., Ulhøi, J. P., Knudsen, M. H., & Rasmussen, E. S. (2010). Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne: Eksemplificeret ved m-commercesektoren. I J. P. Ulhøi (red.), Børsen Ledelseshåndbøger: Innovations- og forandringsledelse (s. 1-18). København: Børsen Forum A/S.
Jørgensen, Frances ; Ulhøi, John Parm ; Knudsen, Martin Hannibal ; Rasmussen, Erik Stavnsager. / Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne : Eksemplificeret ved m-commercesektoren. Børsen Ledelseshåndbøger: Innovations- og forandringsledelse. red. / John Parm Ulhøi. København : Børsen Forum A/S, 2010. s. 1-18
@inbook{1d619360471a11df937d000ea68e967b,
title = "Netv{\ae}rksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne: Eksemplificeret ved m-commercesektoren",
abstract = "Form{\aa}let med artiklen er at belyse, hvordan karakteristika i forbindelse med netv{\ae}rksetablering p{\aa}virker innovationsevnen i SMV'er inden for mobil commerce (m-commerce) sektoren. Med afs{\ae}t i social netv{\ae}rksteori, der anvendes til at belyse interaktioner mellem de involverede m-commerce akt{\o}rer, diskuteres, hvordan tidlige erfaringer med netv{\ae}rksdannelse p{\aa}virker innovationsevnen i fire virksomheder. Datamaterialet er indsamlet fra fire casestudier fra m-commerce sektoren. Hovedresultatet fra unders{\o}gelsen peger p{\aa} at den m{\aa}de, hvorp{\aa} tidlige samspilsfunktioner mellem netv{\ae}rkspartnere etableres, kan have afg{\o}rende indflydelse p{\aa} den fremtidige strategi og p{\aa} den langsigtede effektivitet i de involverede SMV'er.",
author = "Frances J{\o}rgensen and Ulh{\o}i, {John Parm} and Knudsen, {Martin Hannibal} and Rasmussen, {Erik Stavnsager}",
year = "2010",
language = "Dansk",
pages = "1--18",
editor = "Ulh{\o}i, {John Parm}",
booktitle = "B{\o}rsen Ledelsesh{\aa}ndb{\o}ger",
publisher = "B{\o}rsen Forum A/S",

}

Jørgensen, F, Ulhøi, JP, Knudsen, MH & Rasmussen, ES 2010, Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne: Eksemplificeret ved m-commercesektoren. i JP Ulhøi (red.), Børsen Ledelseshåndbøger: Innovations- og forandringsledelse. Børsen Forum A/S, København, s. 1-18.

Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne : Eksemplificeret ved m-commercesektoren. / Jørgensen, Frances; Ulhøi, John Parm; Knudsen, Martin Hannibal; Rasmussen, Erik Stavnsager.

Børsen Ledelseshåndbøger: Innovations- og forandringsledelse. red. / John Parm Ulhøi. København : Børsen Forum A/S, 2010. s. 1-18.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiFormidling

TY - CHAP

T1 - Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne

T2 - Eksemplificeret ved m-commercesektoren

AU - Jørgensen, Frances

AU - Ulhøi, John Parm

AU - Knudsen, Martin Hannibal

AU - Rasmussen, Erik Stavnsager

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Formålet med artiklen er at belyse, hvordan karakteristika i forbindelse med netværksetablering påvirker innovationsevnen i SMV'er inden for mobil commerce (m-commerce) sektoren. Med afsæt i social netværksteori, der anvendes til at belyse interaktioner mellem de involverede m-commerce aktører, diskuteres, hvordan tidlige erfaringer med netværksdannelse påvirker innovationsevnen i fire virksomheder. Datamaterialet er indsamlet fra fire casestudier fra m-commerce sektoren. Hovedresultatet fra undersøgelsen peger på at den måde, hvorpå tidlige samspilsfunktioner mellem netværkspartnere etableres, kan have afgørende indflydelse på den fremtidige strategi og på den langsigtede effektivitet i de involverede SMV'er.

AB - Formålet med artiklen er at belyse, hvordan karakteristika i forbindelse med netværksetablering påvirker innovationsevnen i SMV'er inden for mobil commerce (m-commerce) sektoren. Med afsæt i social netværksteori, der anvendes til at belyse interaktioner mellem de involverede m-commerce aktører, diskuteres, hvordan tidlige erfaringer med netværksdannelse påvirker innovationsevnen i fire virksomheder. Datamaterialet er indsamlet fra fire casestudier fra m-commerce sektoren. Hovedresultatet fra undersøgelsen peger på at den måde, hvorpå tidlige samspilsfunktioner mellem netværkspartnere etableres, kan have afgørende indflydelse på den fremtidige strategi og på den langsigtede effektivitet i de involverede SMV'er.

M3 - Bidrag til bog/antologi

SP - 1

EP - 18

BT - Børsen Ledelseshåndbøger

A2 - Ulhøi, John Parm

PB - Børsen Forum A/S

CY - København

ER -

Jørgensen F, Ulhøi JP, Knudsen MH, Rasmussen ES. Netværksetableringens betydning for SMV'eres innovationsevne: Eksemplificeret ved m-commercesektoren. I Ulhøi JP, red., Børsen Ledelseshåndbøger: Innovations- og forandringsledelse. København: Børsen Forum A/S. 2010. s. 1-18