Naturvidenskabelig dannelse gennem filosofisk dialog

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

Resumé

Den samfundsmæssige debat handler i stadig større grad om temaer og spørgsmål, der bunder i naturvidenskabelige opdagelser og teknologisk fremgang. Disse spørgsmål og temaer er ofte komplekse, og det kræver stort overblik og en grundlæggende forståelse for feltet at forholde sig til dem. Det er interessant at kigge i dannelsesteorien for at finde frem til nogen konkrete bud på, hvordan vi kan styrke elevernes evner til dette gennem didaktiske valg.
OriginalsprogDansk
TidsskriftLiv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen
Vol/bind21
Udgave nummer3
Sider (fra-til)50-57
ISSN1398-2613
StatusUdgivet - sep. 2019

Emneord

  • Naturvidenskabelig dannelse
  • Filosofi med børn

Citer dette

@article{4d40f0d394904b5fb44fd5c1d348fa98,
title = "Naturvidenskabelig dannelse gennem filosofisk dialog",
abstract = "Den samfundsm{\ae}ssige debat handler i stadig st{\o}rre grad om temaer og sp{\o}rgsm{\aa}l, der bunder i naturvidenskabelige opdagelser og teknologisk fremgang. Disse sp{\o}rgsm{\aa}l og temaer er ofte komplekse, og det kr{\ae}ver stort overblik og en grundl{\ae}ggende forst{\aa}else for feltet at forholde sig til dem. Det er interessant at kigge i dannelsesteorien for at finde frem til nogen konkrete bud p{\aa}, hvordan vi kan styrke elevernes evner til dette gennem didaktiske valg.",
keywords = "Naturvidenskabelig dannelse, Filosofi med b{\o}rn",
author = "Hejl, {C{\ae}cilie Ketil}",
year = "2019",
month = "9",
language = "Dansk",
volume = "21",
pages = "50--57",
journal = "Liv i skolen : tidsskriftet om l{\ae}rernes hverdag og det gode arbejde i skolen",
issn = "1398-2613",
number = "3",

}

Naturvidenskabelig dannelse gennem filosofisk dialog. / Hejl, Cæcilie Ketil.

I: Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen, Bind 21, Nr. 3, 09.2019, s. 50-57.

Publikation: Bidrag til tidsskriftBidrag til avis - AvisartikelFormidling

TY - INPR

T1 - Naturvidenskabelig dannelse gennem filosofisk dialog

AU - Hejl, Cæcilie Ketil

PY - 2019/9

Y1 - 2019/9

N2 - Den samfundsmæssige debat handler i stadig større grad om temaer og spørgsmål, der bunder i naturvidenskabelige opdagelser og teknologisk fremgang. Disse spørgsmål og temaer er ofte komplekse, og det kræver stort overblik og en grundlæggende forståelse for feltet at forholde sig til dem. Det er interessant at kigge i dannelsesteorien for at finde frem til nogen konkrete bud på, hvordan vi kan styrke elevernes evner til dette gennem didaktiske valg.

AB - Den samfundsmæssige debat handler i stadig større grad om temaer og spørgsmål, der bunder i naturvidenskabelige opdagelser og teknologisk fremgang. Disse spørgsmål og temaer er ofte komplekse, og det kræver stort overblik og en grundlæggende forståelse for feltet at forholde sig til dem. Det er interessant at kigge i dannelsesteorien for at finde frem til nogen konkrete bud på, hvordan vi kan styrke elevernes evner til dette gennem didaktiske valg.

KW - Naturvidenskabelig dannelse

KW - Filosofi med børn

M3 - Bidrag til avis - Avisartikel

VL - 21

SP - 50

EP - 57

JO - Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen

JF - Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen

SN - 1398-2613

IS - 3

ER -