Natur/teknik-undervisningen

– set med børneøjne

Birgitte Stougaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

Resumé

Der er tilsyneladende ikke sket meget i forhold til at kvalificere natur/teknik undervisningen siden fagets indførelse i den danske folkeskole i 1994!
Denne påstand er selvfølgelig en lodret urimelighed over for mange skoler og rigtig mange lærere og forskere der beskæftiger sig med naturfagene på alle niveauer. Men de to undersøgelser (LUNT 96/97 og KALK 03) der refereres i ”Får natur/teknik en fremtid?” (Sørensen m.fl. 2005), giver indtryk af et fag som på mange skoler lever en ret tilfældig tilværelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMONA - Matematik og Naturfagsdidaktik
Vol/bind2
Sider (fra-til)98-101
Antal sider4
ISSN1604-8628
StatusUdgivet - 2005
Udgivet eksterntJa

Citer dette

@article{dc35e4e042804dc4860a683d013077d5,
title = "Natur/teknik-undervisningen: – set med b{\o}rne{\o}jne",
abstract = "Der er tilsyneladende ikke sket meget i forhold til at kvalificere natur/teknik undervisningen siden fagets indf{\o}relse i den danske folkeskole i 1994!Denne p{\aa}stand er selvf{\o}lgelig en lodret urimelighed over for mange skoler og rigtig mange l{\ae}rere og forskere der besk{\ae}ftiger sig med naturfagene p{\aa} alle niveauer. Men de to unders{\o}gelser (LUNT 96/97 og KALK 03) der refereres i ”F{\aa}r natur/teknik en fremtid?” (S{\o}rensen m.fl. 2005), giver indtryk af et fag som p{\aa} mange skoler lever en ret tilf{\ae}ldig tilv{\ae}relse.",
author = "Birgitte Stougaard",
year = "2005",
language = "Dansk",
volume = "2",
pages = "98--101",
journal = "MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik",
issn = "1604-8628",
publisher = "Institut for Naturfagenes Didaktik, K{\o}benhavns Universitet",

}

Natur/teknik-undervisningen : – set med børneøjne. / Stougaard, Birgitte.

I: MONA - Matematik og Naturfagsdidaktik , Bind 2, 2005, s. 98-101.

Publikation: Bidrag til tidsskriftKommentar/debatFormidling

TY - JOUR

T1 - Natur/teknik-undervisningen

T2 - – set med børneøjne

AU - Stougaard, Birgitte

PY - 2005

Y1 - 2005

N2 - Der er tilsyneladende ikke sket meget i forhold til at kvalificere natur/teknik undervisningen siden fagets indførelse i den danske folkeskole i 1994!Denne påstand er selvfølgelig en lodret urimelighed over for mange skoler og rigtig mange lærere og forskere der beskæftiger sig med naturfagene på alle niveauer. Men de to undersøgelser (LUNT 96/97 og KALK 03) der refereres i ”Får natur/teknik en fremtid?” (Sørensen m.fl. 2005), giver indtryk af et fag som på mange skoler lever en ret tilfældig tilværelse.

AB - Der er tilsyneladende ikke sket meget i forhold til at kvalificere natur/teknik undervisningen siden fagets indførelse i den danske folkeskole i 1994!Denne påstand er selvfølgelig en lodret urimelighed over for mange skoler og rigtig mange lærere og forskere der beskæftiger sig med naturfagene på alle niveauer. Men de to undersøgelser (LUNT 96/97 og KALK 03) der refereres i ”Får natur/teknik en fremtid?” (Sørensen m.fl. 2005), giver indtryk af et fag som på mange skoler lever en ret tilfældig tilværelse.

M3 - Kommentar/debat

VL - 2

SP - 98

EP - 101

JO - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

JF - MONA - Matematik- og Naturfagsdidaktik

SN - 1604-8628

ER -