Nærkontakt i brandspace: Mediering af design gennem rum

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

93 Downloads (Pure)

Resumé

Branding spiller en stadig større rolle for markedsføring af designprodukter. Når vi fortrinsvis får præsenteret produkterne gennem billed- og tekstmedier, så mister vi koblingen til en fysisk erfaring med dem som brugsgenstande, deres ’tavse kvalitet’, vi kender fra hverdagslivet. Udfoldes branding i fysisk rum som brandspace genindfinder muligheden sig for at appellere til en kropslig erfaring, og denne artikel overvejer mulighederne i denne nærkontakt ud fra brandingteori, arkitektur og designkultur.
OriginalsprogDansk
BogseriePassepartout
Udgave nummerPS04
Sider (fra-til)179-195
ISSN0908-5351
StatusUdgivet - 24. feb. 2017

Emneord

  • Brand space
  • Design
  • Rumanalyse
  • Mediering

Citer dette

@article{bbd0442d4b154508811604b8e7c57167,
title = "N{\ae}rkontakt i brandspace: Mediering af design gennem rum",
abstract = "Branding spiller en stadig st{\o}rre rolle for markedsf{\o}ring af designprodukter. N{\aa}r vi fortrinsvis f{\aa}r pr{\ae}senteret produkterne gennem billed- og tekstmedier, s{\aa} mister vi koblingen til en fysisk erfaring med dem som brugsgenstande, deres ’tavse kvalitet’, vi kender fra hverdagslivet. Udfoldes branding i fysisk rum som brandspace genindfinder muligheden sig for at appellere til en kropslig erfaring, og denne artikel overvejer mulighederne i denne n{\ae}rkontakt ud fra brandingteori, arkitektur og designkultur.",
keywords = "Brand space, Design, Rumanalyse, Mediering",
author = "Munch, {Anders V.}",
year = "2017",
month = "2",
day = "24",
language = "Dansk",
pages = "179--195",
journal = "Passepartout",
issn = "0908-5351",
publisher = "Aarhus Universitet",
number = "PS04",

}

Nærkontakt i brandspace : Mediering af design gennem rum. / Munch, Anders V.

I: Passepartout, Nr. PS04, 24.02.2017, s. 179-195.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Nærkontakt i brandspace

T2 - Mediering af design gennem rum

AU - Munch, Anders V.

PY - 2017/2/24

Y1 - 2017/2/24

N2 - Branding spiller en stadig større rolle for markedsføring af designprodukter. Når vi fortrinsvis får præsenteret produkterne gennem billed- og tekstmedier, så mister vi koblingen til en fysisk erfaring med dem som brugsgenstande, deres ’tavse kvalitet’, vi kender fra hverdagslivet. Udfoldes branding i fysisk rum som brandspace genindfinder muligheden sig for at appellere til en kropslig erfaring, og denne artikel overvejer mulighederne i denne nærkontakt ud fra brandingteori, arkitektur og designkultur.

AB - Branding spiller en stadig større rolle for markedsføring af designprodukter. Når vi fortrinsvis får præsenteret produkterne gennem billed- og tekstmedier, så mister vi koblingen til en fysisk erfaring med dem som brugsgenstande, deres ’tavse kvalitet’, vi kender fra hverdagslivet. Udfoldes branding i fysisk rum som brandspace genindfinder muligheden sig for at appellere til en kropslig erfaring, og denne artikel overvejer mulighederne i denne nærkontakt ud fra brandingteori, arkitektur og designkultur.

KW - Brand space

KW - Design

KW - Rumanalyse

KW - Mediering

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 179

EP - 195

JO - Passepartout

JF - Passepartout

SN - 0908-5351

IS - PS04

ER -