Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder

Gunver Majgaard, Asger Rønne, Morten Misfeldt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Matematikundervisning der benytter sig af ipads er et hastigt voksende fænomen, både i dansk og i international sammenhæng. Der findes imidlertid ikke meget forskning og vidensopsamling på området endnu og debatten om ipads i undervisningen har – i hvert fald herhjemme – været præget af en lidt kedelig debat at for og imod it medieret færdighedstræning og gamification. For at nuancere og konkretisere debatten vil vi i denne tekst beskrive hvordan et ipad-baseret matematikforløb på 90 minutter kan forløbe i 2. klasse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMatematik
Vol/bind41
Udgave nummer3
Sider (fra-til)4-6
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • Matematik
  • ipad
  • Læring og undervisnining
  • teknologi

Citationsformater