Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder

Gunver Majgaard, Asger Rønne, Morten Misfeldt

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Matematikundervisning der benytter sig af ipads er et hastigt voksende fænomen, både i dansk og i international sammenhæng. Der findes imidlertid ikke meget forskning og vidensopsamling på området endnu og debatten om ipads i undervisningen har – i hvert fald herhjemme – været præget af en lidt kedelig debat at for og imod it medieret færdighedstræning og gamification. For at nuancere og konkretisere debatten vil vi i denne tekst beskrive hvordan et ipad-baseret matematikforløb på 90 minutter kan forløbe i 2. klasse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMatematik
Vol/bind41
Udgave nummer3
Sider (fra-til)4-6
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • Matematik
  • ipad
  • Læring og undervisnining
  • teknologi

Citer dette

Majgaard, G., Rønne, A., & Misfeldt, M. (2013). Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder. Matematik, 41(3), 4-6.
Majgaard, Gunver ; Rønne, Asger ; Misfeldt, Morten. / Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder. I: Matematik. 2013 ; Bind 41, Nr. 3. s. 4-6.
@article{ce1b6a17f36a4c3b9e4ecba3a8e2c0b5,
title = "Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder",
abstract = "Matematikundervisning der benytter sig af ipads er et hastigt voksende f{\ae}nomen, b{\aa}de i dansk og i international sammenh{\ae}ng. Der findes imidlertid ikke meget forskning og vidensopsamling p{\aa} omr{\aa}det endnu og debatten om ipads i undervisningen har – i hvert fald herhjemme – v{\ae}ret pr{\ae}get af en lidt kedelig debat at for og imod it medieret f{\ae}rdighedstr{\ae}ning og gamification. For at nuancere og konkretisere debatten vil vi i denne tekst beskrive hvordan et ipad-baseret matematikforl{\o}b p{\aa} 90 minutter kan forl{\o}be i 2. klasse.",
keywords = "Matematik, ipad, L{\ae}ring og undervisnining, teknologi",
author = "Gunver Majgaard and Asger R{\o}nne and Morten Misfeldt",
year = "2013",
language = "Dansk",
volume = "41",
pages = "4--6",
journal = "Matematik",
number = "3",

}

Majgaard, G, Rønne, A & Misfeldt, M 2013, 'Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder', Matematik, bind 41, nr. 3, s. 4-6.

Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder. / Majgaard, Gunver; Rønne, Asger ; Misfeldt, Morten.

I: Matematik, Bind 41, Nr. 3, 2013, s. 4-6.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Matematikundervisning med iPad - erfaringer og muligheder

AU - Majgaard, Gunver

AU - Rønne, Asger

AU - Misfeldt, Morten

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Matematikundervisning der benytter sig af ipads er et hastigt voksende fænomen, både i dansk og i international sammenhæng. Der findes imidlertid ikke meget forskning og vidensopsamling på området endnu og debatten om ipads i undervisningen har – i hvert fald herhjemme – været præget af en lidt kedelig debat at for og imod it medieret færdighedstræning og gamification. For at nuancere og konkretisere debatten vil vi i denne tekst beskrive hvordan et ipad-baseret matematikforløb på 90 minutter kan forløbe i 2. klasse.

AB - Matematikundervisning der benytter sig af ipads er et hastigt voksende fænomen, både i dansk og i international sammenhæng. Der findes imidlertid ikke meget forskning og vidensopsamling på området endnu og debatten om ipads i undervisningen har – i hvert fald herhjemme – været præget af en lidt kedelig debat at for og imod it medieret færdighedstræning og gamification. For at nuancere og konkretisere debatten vil vi i denne tekst beskrive hvordan et ipad-baseret matematikforløb på 90 minutter kan forløbe i 2. klasse.

KW - Matematik

KW - ipad

KW - Læring og undervisnining

KW - teknologi

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 41

SP - 4

EP - 6

JO - Matematik

JF - Matematik

IS - 3

ER -