Litteraturdidaktiske positioner anvendt

Peter Kaspersen

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

Resumé

Lærebogskapitlet indeholder fire analyser af Henrik Pontoppidans novelle "Illum Galgebakke" ved hjælp af begreber fra fire forskellige litteraturdidaktiske positioner: tekstbaseret, læserorienteret, sociokulturel og multimedial..
OriginalsprogDansk
TitelVidere i teksten : Litteraturpædagogiske positioner og muligheder
RedaktørerMartin Jørgensen
Antal sider12
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2012
Sider75-87
Kapitel4
ISBN (Trykt)978-87-767-5884-4
StatusUdgivet - 2012

Emneord

  • Litteraturdidaktiske positioner. Tekstanalyser. Henrik Pontoppidan

Citer dette

Kaspersen, P. (2012). Litteraturdidaktiske positioner anvendt. I M. Jørgensen (red.), Videre i teksten: Litteraturpædagogiske positioner og muligheder (s. 75-87). København: Hans Reitzels Forlag.
Kaspersen, Peter. / Litteraturdidaktiske positioner anvendt. Videre i teksten: Litteraturpædagogiske positioner og muligheder. red. / Martin Jørgensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 75-87
@inbook{975f46bc51984ff790cf230e522dfcd7,
title = "Litteraturdidaktiske positioner anvendt",
abstract = "L{\ae}rebogskapitlet indeholder fire analyser af Henrik Pontoppidans novelle {"}Illum Galgebakke{"} ved hj{\ae}lp af begreber fra fire forskellige litteraturdidaktiske positioner: tekstbaseret, l{\ae}serorienteret, sociokulturel og multimedial..",
keywords = "Litteraturdidaktiske positioner. Tekstanalyser. Henrik Pontoppidan",
author = "Peter Kaspersen",
year = "2012",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-767-5884-4",
pages = "75--87",
editor = "Martin J{\o}rgensen",
booktitle = "Videre i teksten",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Kaspersen, P 2012, Litteraturdidaktiske positioner anvendt. i M Jørgensen (red.), Videre i teksten: Litteraturpædagogiske positioner og muligheder. Hans Reitzels Forlag, København, s. 75-87.

Litteraturdidaktiske positioner anvendt. / Kaspersen, Peter.

Videre i teksten: Litteraturpædagogiske positioner og muligheder. red. / Martin Jørgensen. København : Hans Reitzels Forlag, 2012. s. 75-87.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiUndervisning

TY - CHAP

T1 - Litteraturdidaktiske positioner anvendt

AU - Kaspersen, Peter

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Lærebogskapitlet indeholder fire analyser af Henrik Pontoppidans novelle "Illum Galgebakke" ved hjælp af begreber fra fire forskellige litteraturdidaktiske positioner: tekstbaseret, læserorienteret, sociokulturel og multimedial..

AB - Lærebogskapitlet indeholder fire analyser af Henrik Pontoppidans novelle "Illum Galgebakke" ved hjælp af begreber fra fire forskellige litteraturdidaktiske positioner: tekstbaseret, læserorienteret, sociokulturel og multimedial..

KW - Litteraturdidaktiske positioner. Tekstanalyser. Henrik Pontoppidan

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-767-5884-4

SP - 75

EP - 87

BT - Videre i teksten

A2 - Jørgensen, Martin

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

Kaspersen P. Litteraturdidaktiske positioner anvendt. I Jørgensen M, red., Videre i teksten: Litteraturpædagogiske positioner og muligheder. København: Hans Reitzels Forlag. 2012. s. 75-87