"Kvalitetssikring, eksplicitisme og undervisererfaring"

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Abstrakt

Der er i disse år et stigende ønske om at kvalitetssikre universitetsundervisning. På trods af mange gode intentioner kan denne udvikling give problemer på to fronter. For det første er der en potentiel spænding mellem undervisningens erfaringsbaserede karakter og de eksterne og kvantitative kriterier, der ofte opstilles i kvalitetssikringen, dens eksplicisme. For det andet skelner man i kvalitetssikringen sjældent mellem, om man ønsker at overvåge eller at udvikle undervisning, selvom disse to målsætninger grundlæggende er forskellige.
Udgivelsesdato: februar
OriginalsprogDansk
TidsskriftDUT, Dansk Universitetspædagogisk Tidsskrift
Udgave nummer8
Sider (fra-til)4-9
ISSN1901-5089
StatusUdgivet - 31. jan. 2010

Emneord

  • Kvalitetssikring
  • Undervisning
  • Erfaring
  • etik

Citationsformater