Kommunikation skaber din organisation

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

Resumé

KOMMUNIKATION skaber din ORGANISATION tager udgangspunkt i en narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen skabes i mødet mellem ledere, medarbejdere, organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening, og er derfor vigtige både som et udviklingsværktøj i organisationen og som et positioneringsværktøj.
Denne 2. udgave er blevet suppleret med to nye kapitler - et om coordinated management of meaning samt et om forandringskommunikation, og derudover er der især lagt vægt på at udbygge de praktiske værktøjer.
OriginalsprogDansk
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave2
Antal sider364
ISBN (Trykt)978-87-412-5870-6
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • ledelseskommunikation, forandringskommunikation, værdier, kultur, kommunikationsteori, kommunikationstrekant, narrativ, intern kommunikation, coordinated management of meaning, linjekommunikation, sensemaking, sensegiving, kommunikationspolitik, måling af kommunikation, autokommunikation, employer branding

Citer dette

Hansen, H. (2014). Kommunikation skaber din organisation. (2 udg.) Hans Reitzels Forlag.
Hansen, Heidi. / Kommunikation skaber din organisation. 2 udg. Hans Reitzels Forlag, 2014. 364 s.
@book{46d2c852e5a14f879641778bfabc67e9,
title = "Kommunikation skaber din organisation",
abstract = "KOMMUNIKATION skaber din ORGANISATION tager udgangspunkt i en narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen skabes i m{\o}det mellem ledere, medarbejdere, organisation og omverden. Historier hj{\ae}lper os med at skabe mening, og er derfor vigtige b{\aa}de som et udviklingsv{\ae}rkt{\o}j i organisationen og som et positioneringsv{\ae}rkt{\o}j.Denne 2. udgave er blevet suppleret med to nye kapitler - et om coordinated management of meaning samt et om forandringskommunikation, og derudover er der is{\ae}r lagt v{\ae}gt p{\aa} at udbygge de praktiske v{\ae}rkt{\o}jer.",
keywords = "ledelseskommunikation, forandringskommunikation, v{\ae}rdier, kultur, kommunikationsteori, kommunikationstrekant, narrativ, intern kommunikation, coordinated management of meaning, linjekommunikation, sensemaking, sensegiving, kommunikationspolitik, m{\aa}ling af kommunikation, autokommunikation, employer branding",
author = "Heidi Hansen",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-5870-6",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",
edition = "2",

}

Hansen, H 2014, Kommunikation skaber din organisation. 2 udg, Hans Reitzels Forlag.

Kommunikation skaber din organisation. / Hansen, Heidi.

2 udg. Hans Reitzels Forlag, 2014. 364 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportBogUndervisning

TY - BOOK

T1 - Kommunikation skaber din organisation

AU - Hansen, Heidi

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - KOMMUNIKATION skaber din ORGANISATION tager udgangspunkt i en narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen skabes i mødet mellem ledere, medarbejdere, organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening, og er derfor vigtige både som et udviklingsværktøj i organisationen og som et positioneringsværktøj.Denne 2. udgave er blevet suppleret med to nye kapitler - et om coordinated management of meaning samt et om forandringskommunikation, og derudover er der især lagt vægt på at udbygge de praktiske værktøjer.

AB - KOMMUNIKATION skaber din ORGANISATION tager udgangspunkt i en narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen skabes i mødet mellem ledere, medarbejdere, organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening, og er derfor vigtige både som et udviklingsværktøj i organisationen og som et positioneringsværktøj.Denne 2. udgave er blevet suppleret med to nye kapitler - et om coordinated management of meaning samt et om forandringskommunikation, og derudover er der især lagt vægt på at udbygge de praktiske værktøjer.

KW - ledelseskommunikation, forandringskommunikation, værdier, kultur, kommunikationsteori, kommunikationstrekant, narrativ, intern kommunikation, coordinated management of meaning, linjekommunikation, sensemaking, sensegiving, kommunikationspolitik, måling af

M3 - Bog

SN - 978-87-412-5870-6

BT - Kommunikation skaber din organisation

PB - Hans Reitzels Forlag

ER -

Hansen H. Kommunikation skaber din organisation. 2 udg. Hans Reitzels Forlag, 2014. 364 s.