Kommunikation skaber din organisation

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportMonografiUndervisning

Abstrakt

KOMMUNIKATION skaber din ORGANISATION tager udgangspunkt i en narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen skabes i mødet mellem ledere, medarbejdere, organisation og omverden. Historier hjælper os med at skabe mening, og er derfor vigtige både som et udviklingsværktøj i organisationen og som et positioneringsværktøj.
Denne 2. udgave er blevet suppleret med to nye kapitler - et om coordinated management of meaning samt et om forandringskommunikation, og derudover er der især lagt vægt på at udbygge de praktiske værktøjer.
OriginalsprogDansk
ForlagHans Reitzels Forlag
Udgave2
Antal sider364
ISBN (Trykt)978-87-412-5870-6
StatusUdgivet - 2014

Emneord

  • ledelseskommunikation, forandringskommunikation, værdier, kultur, kommunikationsteori, kommunikationstrekant, narrativ, intern kommunikation, coordinated management of meaning, linjekommunikation, sensemaking, sensegiving, kommunikationspolitik, måling af kommunikation, autokommunikation, employer branding

Citationsformater