Kommunikation skaber din organisation

    Publikation: Bog/rapportMonografiUndervisning

    Abstract

    Kommunikation er med til at skabe vores sociale verdener - og er dermed essentiel i forhold til at skabe virksomhedens image udadtil og den organisatoriske virkeligehd indadtil. Bogen tager udgangspunkt i en semiotisk og narrativ tilgang til kommunikation, hvor organisationen konstant (gen-)skabes genenm interaktioner mellem ledere og medarbejdere og mellem organisation og omverden. Identitet er et nøgleberegb i denne forståelse. Historier hjælper os med at skabe mening og er derfor vigtige som organisationsudviklings- og positioneringsværktøj.
    OriginalsprogDansk
    ForlagHans Reitzels Forlag
    Antal sider333
    ISBN (Trykt)9788741254203
    StatusUdgivet - 2011

    Emneord

    • Identitet, narrativ, historier, storetelling, måling, kommunikationspolitik, autokommunikation, kommunikationstrekant, kultur, værdier, vision, kommunikationsmodeller, linjekommunikation, sensemaking, sensegiving, kommunikationskanaler

    Citationsformater