Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil, fase 2, 2013-15: Evaluering

Publikation: Bog/rapportRapportForskning

Abstrakt

Evalueringen afslutter anden og sidste fase i indsatsområdet for Klare studieretningsprofiler og fagligt samspil i Ministeriet for Børn og Undervisnings (Undervisningsministeriet 2013) ”Udviklingsplanen for de gymnasiale uddannelser 2013-15”. Rapporten er udarbejdet af følgeforskningsenheden FAN Formidling,Analyse og Netværksarbejde) ved Syddansk Universitet, Institut for Kulturvidenskaber.
Målsætningen med udviklingsprojektet var at sætte ”yderligere fokus på skolernes arbejde med at give den enkelte studieretning en tydelig faglig og didaktisk profil. Målet er at styrke elevernes/kursisternes oplevelse af, at der til en studieretning/hf-fagpakke knytter sig en bestemt faglig optik og bestemte arbejdsformer, og at fagene spiller sammen på en måde, der gør studieretningen til en sammenhængende helhed”.
Evalueringen beskriver skoleprojekternes resultater og udarbejder en model for lærernes faglige samarbejde: Samspilsdidaktisk arbejdsmodel.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
ForlagSyddansk Universitet. Institut for Kulturvidenskaber
Antal sider49
StatusUdgivet - 10. jul. 2015
BegivenhedAfslutningskonference: Klare profiler og fagligt samspil - Risskov Gymnasium, Århus, Danmark
Varighed: 15. jan. 2015 → …

Konference

KonferenceAfslutningskonference: Klare profiler og fagligt samspil
LokationRisskov Gymnasium
LandDanmark
ByÅrhus
Periode15/01/2015 → …

Citationsformater