Investigating Performativity in Evaluation Approaches in STEM Education with a Focus on Mathematics: A Methodological Design

Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskriftPosterForskningpeer review

29 Downloads (Pure)

Abstract

Dette abstract præsenterer et metodologisk design til undersøgelse af evaluering og feedback i STEM-uddannelse med fokus på matematik. Undersøgelsen vil se på evalueringens performative aspekt og dens påvirkning af den lærendes affektive felt. Projektet bygger på det danske LabSTEM+ projekt og vil involvere 10 STEM-laboratorier på forskellige uddannelsesniveauer. Både lærere og elever vil blive observeret, og data vil blive analyseret ud fra teoretiske rammer om performativitet, og det affektive felt.
OriginalsprogEngelsk
Publikationsdato13. jul. 2023
StatusUdgivet - 13. jul. 2023
Begivenhed13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education - Eötvös Loránd University of Sciences Alfréd Rényi Institute of Mathematics Budapest, Hungary, Budapest, Ungarn
Varighed: 10. jul. 202314. jul. 2023
Konferencens nummer: 13
https://cerme13.renyi.hu/

Konference

Konference13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Nummer13
LokationEötvös Loránd University of Sciences Alfréd Rényi Institute of Mathematics Budapest, Hungary
Land/OmrådeUngarn
ByBudapest
Periode10/07/202314/07/2023
Internetadresse

Emneord

  • Matematikdidaktik
  • assessment
  • evaluering

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Investigating Performativity in Evaluation Approaches in STEM Education with a Focus on Mathematics: A Methodological Design'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater