Innovation og vækst

Hvordan kan iværksættere accelerereforretningsudviklingen?

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Artiklen belyser hvordan innovations- og vækstprocesser kan accelereres, herunder hvorfor forretningsudvikling og iværksættere i denne sammenhæng er vigtige ingredienser. Med afsæt i erfaringer bl.a. indhentet fra arbejde i og med større organisationer og en model (CompetenceWeb), giver forfatteren eksempler på, hvordan den model og dens forskellige trin kan benyttes til formålet. Gennem det direkte fokus på forbindelsen mellem forretningsudvikling og kompetenceudvikling kan væksten accelereres samtidigt med at de enkeltes entre- og intraprenøre tankegange frigives og at deltagerne løfter i fælleskab og dermed kan nå langt længere end hvis man "kæmper alene" - ligegyldigt hvor man er i en virksomheds livsfase. Desuden betyder den direkte kundeinvolvering, at innovatøren og/eller iværksætteren bliver i stand til at komme på markedet med "det rigtige" på "det rigtige tidspunkt".


Udgivelsesdato: februar
OriginalsprogDansk
TidsskriftInnovations- og forandringsledelse
Vol/bind9.2
Udgave nummer1
StatusUdgivet - 1. feb. 2006
Udgivet eksterntJa

Citer dette

@article{d5e6e670f49411deaefb000ea68e967b,
title = "Innovation og v{\ae}kst: Hvordan kan iv{\ae}rks{\ae}ttere accelerereforretningsudviklingen?",
abstract = "Artiklen belyser hvordan innovations- og v{\ae}kstprocesser kan accelereres, herunder hvorfor forretningsudvikling og iv{\ae}rks{\ae}ttere i denne sammenh{\ae}ng er vigtige ingredienser. Med afs{\ae}t i erfaringer bl.a. indhentet fra arbejde i og med st{\o}rre organisationer og en model (CompetenceWeb), giver forfatteren eksempler p{\aa}, hvordan den model og dens forskellige trin kan benyttes til form{\aa}let. Gennem det direkte fokus p{\aa} forbindelsen mellem forretningsudvikling og kompetenceudvikling kan v{\ae}ksten accelereres samtidigt med at de enkeltes entre- og intrapren{\o}re tankegange frigives og at deltagerne l{\o}fter i f{\ae}lleskab og dermed kan n{\aa} langt l{\ae}ngere end hvis man {"}k{\ae}mper alene{"} - ligegyldigt hvor man er i en virksomheds livsfase. Desuden betyder den direkte kundeinvolvering, at innovat{\o}ren og/eller iv{\ae}rks{\ae}tteren bliver i stand til at komme p{\aa} markedet med {"}det rigtige{"} p{\aa} {"}det rigtige tidspunkt{"}. Udgivelsesdato: februar",
author = "Tove Brink",
note = "Tove Brink completed her MSc in Economics and Business Administration in 1981. Since then, she has been working with financial management, strategy and organizational development. Internationally she has worked at Danfoss and in her own consultancy firm. She has written a book about innovation and learning based on these experiences.",
year = "2006",
month = "2",
day = "1",
language = "Dansk",
volume = "9.2",
journal = "Innovations- og forandringsledelse",
publisher = "B{\o}rsens Ledelsesh{\aa}ndbog",
number = "1",

}

Innovation og vækst : Hvordan kan iværksættere accelerereforretningsudviklingen?. / Brink, Tove.

I: Innovations- og forandringsledelse, Bind 9.2, Nr. 1, 01.02.2006.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Innovation og vækst

T2 - Hvordan kan iværksættere accelerereforretningsudviklingen?

AU - Brink, Tove

N1 - Tove Brink completed her MSc in Economics and Business Administration in 1981. Since then, she has been working with financial management, strategy and organizational development. Internationally she has worked at Danfoss and in her own consultancy firm. She has written a book about innovation and learning based on these experiences.

PY - 2006/2/1

Y1 - 2006/2/1

N2 - Artiklen belyser hvordan innovations- og vækstprocesser kan accelereres, herunder hvorfor forretningsudvikling og iværksættere i denne sammenhæng er vigtige ingredienser. Med afsæt i erfaringer bl.a. indhentet fra arbejde i og med større organisationer og en model (CompetenceWeb), giver forfatteren eksempler på, hvordan den model og dens forskellige trin kan benyttes til formålet. Gennem det direkte fokus på forbindelsen mellem forretningsudvikling og kompetenceudvikling kan væksten accelereres samtidigt med at de enkeltes entre- og intraprenøre tankegange frigives og at deltagerne løfter i fælleskab og dermed kan nå langt længere end hvis man "kæmper alene" - ligegyldigt hvor man er i en virksomheds livsfase. Desuden betyder den direkte kundeinvolvering, at innovatøren og/eller iværksætteren bliver i stand til at komme på markedet med "det rigtige" på "det rigtige tidspunkt". Udgivelsesdato: februar

AB - Artiklen belyser hvordan innovations- og vækstprocesser kan accelereres, herunder hvorfor forretningsudvikling og iværksættere i denne sammenhæng er vigtige ingredienser. Med afsæt i erfaringer bl.a. indhentet fra arbejde i og med større organisationer og en model (CompetenceWeb), giver forfatteren eksempler på, hvordan den model og dens forskellige trin kan benyttes til formålet. Gennem det direkte fokus på forbindelsen mellem forretningsudvikling og kompetenceudvikling kan væksten accelereres samtidigt med at de enkeltes entre- og intraprenøre tankegange frigives og at deltagerne løfter i fælleskab og dermed kan nå langt længere end hvis man "kæmper alene" - ligegyldigt hvor man er i en virksomheds livsfase. Desuden betyder den direkte kundeinvolvering, at innovatøren og/eller iværksætteren bliver i stand til at komme på markedet med "det rigtige" på "det rigtige tidspunkt". Udgivelsesdato: februar

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 9.2

JO - Innovations- og forandringsledelse

JF - Innovations- og forandringsledelse

IS - 1

ER -