Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Resumé

Denne rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden. Rapporten er en sammenskrivning af de to sidste delrapporter, rapport 3 og 4.

Rapport nr. 3 gør status på innovationsprojektet på de partnergymnasier, der har været med i projektet fra start, og som har været den primære genstand for dataindsamlingen i evalueringen. Rapport nr. 3 bygger på data indsamlet i skoleåret 2011/2012 på de otte partnergymnasier, der startede projektet. Desuden bygger rapporten på andre data fra projektet, herunder nogle af projektets egne skrifter.

Rapport nr. 4 er en teoretisk sammenfatning og en begrebsudvikling i forlængelse af rapport 3 og de to tidligere rapporter og på grundlag af de empiriske analyser. Rapporten fremstiller en begrebsudvikling i forhold til de innovationstyper, som så at sige er uddestilleret fra observationerne på partnergymnasierne i projektet – og den behandler på basis af observationer betingelser og muligheder for gennemførelse af centralt initierede pædagogisk-didaktiske programmer på skoler.

OriginalsprogDansk
Udgivelses stedOdense
ForlagSyddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier
Antal sider229
ISBN (Elektronisk)978-877938-096-7
StatusUdgivet - 2012
NavnGymnasiepædagogik
Vol/bind89
ISSN1399-6096

Bibliografisk note

Innovation, gymmnasier, organisationsudvikling

Citer dette

Christensen, T. S., Hobel, P., & Paulsen, M. (2012). Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier. Gymnasiepædagogik, Bind. 89
Christensen, Torben Spanget ; Hobel, Peter ; Paulsen, Michael. / Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4 : Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden. Odense : Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, 2012. 229 s. (Gymnasiepædagogik, Bind 89).
@book{5e9b4a7deb81482d943d10e8b86adf23,
title = "Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entrepren{\o}rskab i gymnasiet i Region Hovedstaden",
abstract = "Denne rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entrepren{\o}rskab p{\aa} gymnasier i Region Hovedstaden. Rapporten er en sammenskrivning af de to sidste delrapporter, rapport 3 og 4. Rapport nr. 3 g{\o}r status p{\aa} innovationsprojektet p{\aa} de partnergymnasier, der har v{\ae}ret med i projektet fra start, og som har v{\ae}ret den prim{\ae}re genstand for dataindsamlingen i evalueringen. Rapport nr. 3 bygger p{\aa} data indsamlet i skole{\aa}ret 2011/2012 p{\aa} de otte partnergymnasier, der startede projektet. Desuden bygger rapporten p{\aa} andre data fra projektet, herunder nogle af projektets egne skrifter. Rapport nr. 4 er en teoretisk sammenfatning og en begrebsudvikling i forl{\ae}ngelse af rapport 3 og de to tidligere rapporter og p{\aa} grundlag af de empiriske analyser. Rapporten fremstiller en begrebsudvikling i forhold til de innovationstyper, som s{\aa} at sige er uddestilleret fra observationerne p{\aa} partnergymnasierne i projektet – og den behandler p{\aa} basis af observationer betingelser og muligheder for gennemf{\o}relse af centralt initierede p{\ae}dagogisk-didaktiske programmer p{\aa} skoler.",
author = "Christensen, {Torben Spanget} and Peter Hobel and Michael Paulsen",
note = "Innovation, gymmnasier, organisationsudvikling",
year = "2012",
language = "Dansk",
series = "Gymnasiep{\ae}dagogik",
publisher = "Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, P{\ae}dagogik og Religionsstudier",

}

Christensen, TS, Hobel, P & Paulsen, M 2012, Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden. Gymnasiepædagogik, bind 89, Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, Odense.

Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4 : Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden. / Christensen, Torben Spanget; Hobel, Peter; Paulsen, Michael.

Odense : Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, 2012. 229 s. (Gymnasiepædagogik, Bind 89).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

TY - RPRT

T1 - Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4

T2 - Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden

AU - Christensen, Torben Spanget

AU - Hobel, Peter

AU - Paulsen, Michael

N1 - Innovation, gymmnasier, organisationsudvikling

PY - 2012

Y1 - 2012

N2 - Denne rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden. Rapporten er en sammenskrivning af de to sidste delrapporter, rapport 3 og 4. Rapport nr. 3 gør status på innovationsprojektet på de partnergymnasier, der har været med i projektet fra start, og som har været den primære genstand for dataindsamlingen i evalueringen. Rapport nr. 3 bygger på data indsamlet i skoleåret 2011/2012 på de otte partnergymnasier, der startede projektet. Desuden bygger rapporten på andre data fra projektet, herunder nogle af projektets egne skrifter. Rapport nr. 4 er en teoretisk sammenfatning og en begrebsudvikling i forlængelse af rapport 3 og de to tidligere rapporter og på grundlag af de empiriske analyser. Rapporten fremstiller en begrebsudvikling i forhold til de innovationstyper, som så at sige er uddestilleret fra observationerne på partnergymnasierne i projektet – og den behandler på basis af observationer betingelser og muligheder for gennemførelse af centralt initierede pædagogisk-didaktiske programmer på skoler.

AB - Denne rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden. Rapporten er en sammenskrivning af de to sidste delrapporter, rapport 3 og 4. Rapport nr. 3 gør status på innovationsprojektet på de partnergymnasier, der har været med i projektet fra start, og som har været den primære genstand for dataindsamlingen i evalueringen. Rapport nr. 3 bygger på data indsamlet i skoleåret 2011/2012 på de otte partnergymnasier, der startede projektet. Desuden bygger rapporten på andre data fra projektet, herunder nogle af projektets egne skrifter. Rapport nr. 4 er en teoretisk sammenfatning og en begrebsudvikling i forlængelse af rapport 3 og de to tidligere rapporter og på grundlag af de empiriske analyser. Rapporten fremstiller en begrebsudvikling i forhold til de innovationstyper, som så at sige er uddestilleret fra observationerne på partnergymnasierne i projektet – og den behandler på basis af observationer betingelser og muligheder for gennemførelse af centralt initierede pædagogisk-didaktiske programmer på skoler.

M3 - Rapport

T3 - Gymnasiepædagogik

BT - Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4

PB - Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier

CY - Odense

ER -

Christensen TS, Hobel P, Paulsen M. Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden. Odense: Syddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier, 2012. 229 s. (Gymnasiepædagogik, Bind 89).