Innovation i gymnasiet - rapport 3 & 4: Evaluering af projekt Innovationsskraft og entreprenørskab i gymnasiet i Region Hovedstaden

Publikation: Monografi/antologi/afhandling/rapportRapportForskning

Abstrakt

Denne rapport er en formativ evaluering af projektet Innovationskraft og entreprenørskab på gymnasier i Region Hovedstaden. Rapporten er en sammenskrivning af de to sidste delrapporter, rapport 3 og 4.

Rapport nr. 3 gør status på innovationsprojektet på de partnergymnasier, der har været med i projektet fra start, og som har været den primære genstand for dataindsamlingen i evalueringen. Rapport nr. 3 bygger på data indsamlet i skoleåret 2011/2012 på de otte partnergymnasier, der startede projektet. Desuden bygger rapporten på andre data fra projektet, herunder nogle af projektets egne skrifter.

Rapport nr. 4 er en teoretisk sammenfatning og en begrebsudvikling i forlængelse af rapport 3 og de to tidligere rapporter og på grundlag af de empiriske analyser. Rapporten fremstiller en begrebsudvikling i forhold til de innovationstyper, som så at sige er uddestilleret fra observationerne på partnergymnasierne i projektet – og den behandler på basis af observationer betingelser og muligheder for gennemførelse af centralt initierede pædagogisk-didaktiske programmer på skoler.

OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
ForlagSyddansk Universitet. Institut for Filosofi, Pædagogik og Religionsstudier
Antal sider229
ISBN (Elektronisk)978-877938-096-7
StatusUdgivet - 2012
NavnGymnasiepædagogik
Vol/bind89
ISSN1399-6096

Bibliografisk note

Innovation, gymmnasier, organisationsudvikling

Citationsformater