Abstrakt
Kapitlet danner indledningen til en forskningsudgivelse om nordiske modersmålsundervisning. Udgivelsen bygger på 9 nordiske forskeres indsamling og analyser af 26 interview og undervisningsdagbøger med og fra nordiske modersmålslærere. Indledningen sætter undersøgelsen ind i en international sammenhæng og indeholder redegørelse for bogens overordnede teorier og metoder samt præsentation af de enkelte bidrag.Formålet er at bidrage til besvarelsen af om der findes en særlig nordiske skole.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Den nordiske skolen - fins den? : Didaktiske diskurser og dilemmaer i de skandinaviske morsmålsfag |
Redaktører | Nikolaj Frydensbjerg Elf, Peter Kaspersen |
Antal sider | 16 |
Udgivelsessted | Oslo |
Forlag | Novus forlag |
Publikationsdato | 2012 |
Sider | 11-27 |
ISBN (Trykt) | 978-82-7099-707-7 |
Status | Udgivet - 2012 |
Emneord
- modersmålsdidaktik, den nordiske skole