@article{7ea867cb27ed4013bf7a176b3f16a495,
title = "Hvem sagde vejledning?",
abstract = "Vejledning f{\aa}r i disse {\aa}r {\o}get opm{\ae}rksomhed. Artiklen leverer et svar p{\aa}, hvilke forestillinger vi m{\o}der om vejledning p{\aa} praksisniveau i f{\o}rste opgavevejledning p{\aa} stx. Indsigt i dette er afg{\o}rende for at forst{\aa} udfordringer forbundet med vejledning i de studieforberedende opgaver i 1.g. Den narrative analyse fokuserer p{\aa} vejledning af dansk-historieopgaven baseret p{\aa} et kvalitativt studie af tre gymnasier. Der argumenteres for, at eleverne ofte har andre forventninger til vejledningen, end den de m{\o}der, og dette udfordrer vejledningsarbejdet. Artiklen skriver sig ind i nyere skandinavisk vejledningsforskning, men med fokus p{\aa} faglig vejledning i ungdomsuddannelserne, som i forskningsm{\ae}ssig sammenh{\ae}ng er underbelyst.",
author = "Anne Bang-Larsen",
year = "2021",
month = apr,
day = "22",
doi = "10.17896/UCN.cepra.n27.401",
language = "Dansk",
pages = "72–83",
journal = "CEPRA-Striben",
issn = "1903-8143",
publisher = "University College Nordjylland (UCN)",
number = "27",
}