Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen?

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Bidraget diskuterer på teoretisk og empirisk grundlag om skolelederen er i en position, hvor pågældende kan være faglig og pædagogisk leder for de ansatte, eller det bør overvejes at placerer personaleansvar for lærerne hos områdeledere, der er tættere på de ansatte i hverdagen.
OriginalsprogDansk
TitelPædagogik og skoleledelse : En håndbog for skoleledere
RedaktørerAnders Balle
Udgivelses stedKøbenhavn
ForlagHans Reitzels Forlag
Publikationsdato2. maj 2016
Sider143-163
Kapitel7
ISBN (Trykt)978-87-412-6420-2
StatusUdgivet - 2. maj 2016

Emneord

  • skoleledelse, førstelinje ledere, faglig ledelse

Citer dette

Voxted, S. (2016). Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen? I A. Balle (red.), Pædagogik og skoleledelse: En håndbog for skoleledere (s. 143-163). København: Hans Reitzels Forlag.
Voxted, Søren. / Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen?. Pædagogik og skoleledelse: En håndbog for skoleledere. red. / Anders Balle. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 143-163
@inbook{71e1fea6971441e994d3d8f4015a786c,
title = "Hvem b{\o}r v{\ae}re f{\o}rsetlinjeleder i folkeskolen?",
abstract = "Bidraget diskuterer p{\aa} teoretisk og empirisk grundlag om skolelederen er i en position, hvor p{\aa}g{\ae}ldende kan v{\ae}re faglig og p{\ae}dagogisk leder for de ansatte, eller det b{\o}r overvejes at placerer personaleansvar for l{\ae}rerne hos omr{\aa}deledere, der er t{\ae}ttere p{\aa} de ansatte i hverdagen.",
keywords = "skoleledelse, f{\o}rstelinje ledere, faglig ledelse",
author = "S{\o}ren Voxted",
year = "2016",
month = "5",
day = "2",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-412-6420-2",
pages = "143--163",
editor = "Anders Balle",
booktitle = "P{\ae}dagogik og skoleledelse",
publisher = "Hans Reitzels Forlag",

}

Voxted, S 2016, Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen? i A Balle (red.), Pædagogik og skoleledelse: En håndbog for skoleledere. Hans Reitzels Forlag, København, s. 143-163.

Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen? / Voxted, Søren.

Pædagogik og skoleledelse: En håndbog for skoleledere. red. / Anders Balle. København : Hans Reitzels Forlag, 2016. s. 143-163.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen?

AU - Voxted, Søren

PY - 2016/5/2

Y1 - 2016/5/2

N2 - Bidraget diskuterer på teoretisk og empirisk grundlag om skolelederen er i en position, hvor pågældende kan være faglig og pædagogisk leder for de ansatte, eller det bør overvejes at placerer personaleansvar for lærerne hos områdeledere, der er tættere på de ansatte i hverdagen.

AB - Bidraget diskuterer på teoretisk og empirisk grundlag om skolelederen er i en position, hvor pågældende kan være faglig og pædagogisk leder for de ansatte, eller det bør overvejes at placerer personaleansvar for lærerne hos områdeledere, der er tættere på de ansatte i hverdagen.

KW - skoleledelse, førstelinje ledere, faglig ledelse

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-412-6420-2

SP - 143

EP - 163

BT - Pædagogik og skoleledelse

A2 - Balle, Anders

PB - Hans Reitzels Forlag

CY - København

ER -

Voxted S. Hvem bør være førsetlinjeleder i folkeskolen? I Balle A, red., Pædagogik og skoleledelse: En håndbog for skoleledere. København: Hans Reitzels Forlag. 2016. s. 143-163