Hvad anerkender den anerkendende pædagogik?

Nanna Koch Hansen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Anerkendelse fremstår ofte som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.
OriginalsprogDansk
TidsskriftDansk Paedagogisk Tidsskrift
Vol/bind3
Sider (fra-til)54-63
ISSN0904-2393
StatusUdgivet - 2010
Udgivet eksterntJa

Citer dette

Koch Hansen, Nanna. / Hvad anerkender den anerkendende pædagogik?. I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift. 2010 ; Bind 3. s. 54-63.
@article{6ee45f3993584f7e958a075df1c578a5,
title = "Hvad anerkender den anerkendende p{\ae}dagogik?",
abstract = "Anerkendelse fremst{\aa}r ofte som et ubetinget gode inden for p{\ae}dagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende p{\ae}dagogik overhovedet for en st{\o}rrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anl{\ae}gger en poststrukturalistisk optik p{\aa} en r{\ae}kke interviews med ledere af p{\ae}dagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende p{\ae}dagogik. Herved stilles skarpt p{\aa}, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, n{\aa}r p{\ae}dagogik itales{\ae}ttes i termer af anerkendelse.",
author = "{Koch Hansen}, Nanna",
year = "2010",
language = "Dansk",
volume = "3",
pages = "54--63",
journal = "Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",

}

Hvad anerkender den anerkendende pædagogik? / Koch Hansen, Nanna.

I: Dansk Paedagogisk Tidsskrift, Bind 3, 2010, s. 54-63.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Hvad anerkender den anerkendende pædagogik?

AU - Koch Hansen, Nanna

PY - 2010

Y1 - 2010

N2 - Anerkendelse fremstår ofte som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.

AB - Anerkendelse fremstår ofte som et ubetinget gode inden for pædagogisk arbejde. Men hvad er anerkendende pædagogik overhovedet for en størrelse? Hvem skal anerkendes, for hvad og hvordan? Artiklen anlægger en poststrukturalistisk optik på en række interviews med ledere af pædagogiske institutioner, der tilslutter sig den anerkendende pædagogik. Herved stilles skarpt på, hvordan bestemte tilblivelsesrum organiseres for de involverede, når pædagogik italesættes i termer af anerkendelse.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 3

SP - 54

EP - 63

JO - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Paedagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

ER -