Historical consciousness and Culture of Students in Denmark

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelRådgivning

Abstrakt

Artiklen drøfter værdien af at bruge begrebet historiebevidsthed i relation til målet for undervisningen af børns historieundervisning, og plæderer for, at det ikke er hensigtsmæssigt. I forbindelse med en reform af folkelskolens historieundervinsing i Danmark er begrebet da også blevet nedtonet i forhold til tidligere. Derimod er begrebet centralt for historieundervisningen i de gymnasiale uddannelser, idet eleverne her er i stand til at tænke abstrakt og dermed kan forbinde fortid og fremtid med sig selv som eksempel.
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftYearbook. International Society for the Didactics of History
Sider (fra-til)49-58
Antal sider9
ISSN1025-7861
StatusUdgivet - 2007

Emneord

  • historiebevidsthed

Fingeraftryk Dyk ned i forskningsemnerne om 'Historical consciousness and Culture of Students in Denmark'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

  • Citationsformater