Globalisering og forbrugerkultur: over en kop kaffe

Bent Nørgaard (Andet), Dannie Kjeldgaard (Andet)

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

Resumé

 

"Globalisering og forbrugerkultur - over en kop kaffe"
I denne podcast fortæller lektor Dannie Kjeldgaard (Institut for Marketing & Management) om resultaterne af sit forskningsprojekt om global forbrugerkultur og spredningen kaffebarkulturen. Han stiller spørgsmålstegn ved den gængse betragtning af, at vi i stigende grad lever i en global forbrugerkultur, hvor lokale kulturer oversvømmes af globale brands. Han undersøger fænomenet i en skandinavisk sammenhæng og redegør for, hvordan den globale kaffebarkultur tilpasses og sideordnes i den skandinaviske konsensuskultur.

OriginalsprogDansk
Publikationsdato2007
StatusUdgivet - 2007

Citer dette

Nørgaard, B. (Andet), & Kjeldgaard, D. (Andet). (2007). Globalisering og forbrugerkultur: over en kop kaffe. Lyd og/eller billed produktion (digital)
Nørgaard, Bent (Andet) ; Kjeldgaard, Dannie (Andet). / Globalisering og forbrugerkultur : over en kop kaffe. [Lyd og/eller billed produktion (digital)].
@misc{d897fda0e5f511dc9a76000ea68e967b,
title = "Globalisering og forbrugerkultur: over en kop kaffe",
abstract = "  {"}Globalisering og forbrugerkultur - over en kop kaffe{"}I denne podcast fort{\ae}ller lektor Dannie Kjeldgaard (Institut for Marketing & Management) om resultaterne af sit forskningsprojekt om global forbrugerkultur og spredningen kaffebarkulturen. Han stiller sp{\o}rgsm{\aa}lstegn ved den g{\ae}ngse betragtning af, at vi i stigende grad lever i en global forbrugerkultur, hvor lokale kulturer oversv{\o}mmes af globale brands. Han unders{\o}ger f{\ae}nomenet i en skandinavisk sammenh{\ae}ng og redeg{\o}r for, hvordan den globale kaffebarkultur tilpasses og sideordnes i den skandinaviske konsensuskultur.",
author = "Bent N{\o}rgaard and Dannie Kjeldgaard",
year = "2007",
language = "Dansk",

}

Nørgaard, B & Kjeldgaard, D, Globalisering og forbrugerkultur: over en kop kaffe, 2007, Lyd og/eller billed produktion (digital).
Globalisering og forbrugerkultur : over en kop kaffe. Nørgaard, Bent (Andet); Kjeldgaard, Dannie (Andet). 2007.

Publikation: Bidrag der ikke har en tekstformLyd og/eller billed produktion (digital)Formidling

TY - ADVS

T1 - Globalisering og forbrugerkultur

T2 - over en kop kaffe

A2 - Nørgaard, Bent

A2 - Kjeldgaard, Dannie

PY - 2007

Y1 - 2007

N2 -   "Globalisering og forbrugerkultur - over en kop kaffe"I denne podcast fortæller lektor Dannie Kjeldgaard (Institut for Marketing & Management) om resultaterne af sit forskningsprojekt om global forbrugerkultur og spredningen kaffebarkulturen. Han stiller spørgsmålstegn ved den gængse betragtning af, at vi i stigende grad lever i en global forbrugerkultur, hvor lokale kulturer oversvømmes af globale brands. Han undersøger fænomenet i en skandinavisk sammenhæng og redegør for, hvordan den globale kaffebarkultur tilpasses og sideordnes i den skandinaviske konsensuskultur.

AB -   "Globalisering og forbrugerkultur - over en kop kaffe"I denne podcast fortæller lektor Dannie Kjeldgaard (Institut for Marketing & Management) om resultaterne af sit forskningsprojekt om global forbrugerkultur og spredningen kaffebarkulturen. Han stiller spørgsmålstegn ved den gængse betragtning af, at vi i stigende grad lever i en global forbrugerkultur, hvor lokale kulturer oversvømmes af globale brands. Han undersøger fænomenet i en skandinavisk sammenhæng og redegør for, hvordan den globale kaffebarkultur tilpasses og sideordnes i den skandinaviske konsensuskultur.

M3 - Lyd og/eller billed produktion (digital)

ER -