Fra borgerdyd til kompetenceudvikling: Idrætten i latin- og gymnasieskolen gennem 200 år

Publikation: Bog/rapportMonografiForskningpeer review

Abstrakt

Bogen undersøger med samfundsmæssig og pædagogisk reference hvilket indhold og formål skiftende autoriteter har ment idrætsfaget skulle have i latin- og gymnasieskolen gennem ca. 200 år. En række praktiske undervisningseksempler diskuteres. Det er første gang denne udvikling fremstilles i samlet form, og der foretages sammenligning med idrættens udviklingen i folkeskolen og den frivillige idræt i samme periode.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
ForlagSyddansk Universitetsforlag
Udgave1
Antal sider286
ISBN (Trykt)978-87-7674-804-3
StatusUdgivet - 28. mar. 2014
NavnUniversity of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences
Vol/bind481
ISSN1602-5962

Bibliografisk note

Udgivet med støtte fra Kulturministeriets Udvalg for Idrætsforskning

Emneord

  • skoleidrætshistorie, latin-og gymnasieskole, idrætspædagogik og -didaktik, historiske idrætspraktikeksempler

Citationsformater