Forståelse fremmer forretningen. Interkulturel forståelse

Kit Kjølhede Laursen, Dominique Bouchet

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

De fleste, der arbejder med handel, tror, at der findes et universelt handelssprog, som handler om at købe og sælge. Men det gør der ikke. Det kan godt være, at vi på tværs af landegrænser bruger mange af de samme kommercielle begreber, men ofte betyder de noget forskelligt
OriginalsprogDansk
TidsskriftEksportsfokus
Vol/bind2009
Udgave nummer06
Sider (fra-til)46-47
StatusUdgivet - 2009

Emneord

  • eksport
  • interkulturel kommunikation
  • management

Citer dette

Laursen, Kit Kjølhede ; Bouchet, Dominique. / Forståelse fremmer forretningen. Interkulturel forståelse. I: Eksportsfokus. 2009 ; Bind 2009, Nr. 06. s. 46-47.
@article{65756c895de541a1948fc5cf6e719f92,
title = "Forst{\aa}else fremmer forretningen. Interkulturel forst{\aa}else",
abstract = "De fleste, der arbejder med handel, tror, at der findes et universelt handelssprog, som handler om at k{\o}be og s{\ae}lge. Men det g{\o}r der ikke. Det kan godt v{\ae}re, at vi p{\aa} tv{\ae}rs af landegr{\ae}nser bruger mange af de samme kommercielle begreber, men ofte betyder de noget forskelligt",
keywords = "eksport, interkulturel kommunikation, management",
author = "Laursen, {Kit Kj{\o}lhede} and Dominique Bouchet",
year = "2009",
language = "Dansk",
volume = "2009",
pages = "46--47",
journal = "Eksportsfokus",
publisher = "Udenrigsministeriet",
number = "06",

}

Forståelse fremmer forretningen. Interkulturel forståelse. / Laursen, Kit Kjølhede; Bouchet, Dominique.

I: Eksportsfokus, Bind 2009, Nr. 06, 2009, s. 46-47.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Forståelse fremmer forretningen. Interkulturel forståelse

AU - Laursen, Kit Kjølhede

AU - Bouchet, Dominique

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - De fleste, der arbejder med handel, tror, at der findes et universelt handelssprog, som handler om at købe og sælge. Men det gør der ikke. Det kan godt være, at vi på tværs af landegrænser bruger mange af de samme kommercielle begreber, men ofte betyder de noget forskelligt

AB - De fleste, der arbejder med handel, tror, at der findes et universelt handelssprog, som handler om at købe og sælge. Men det gør der ikke. Det kan godt være, at vi på tværs af landegrænser bruger mange af de samme kommercielle begreber, men ofte betyder de noget forskelligt

KW - eksport

KW - interkulturel kommunikation

KW - management

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 2009

SP - 46

EP - 47

JO - Eksportsfokus

JF - Eksportsfokus

IS - 06

ER -