Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

Torben Spanget Christensen, Ann Dimke, Kirsten Vejlstrup

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

Resumé

Hvordan begrunder man formativ evaluering fagdidaktisk? Hvad er formativ evaluering og hvad er centralt for en fagdidaktisk fokusering af den formative evaluering. Dialogisk evaluering og begrebsudvikling. Gennemførelse af formative fagdidaktiske evalueringer i fagene virksomhedsøkonomi og international økonomi i hhx klasserum.
OriginalsprogDansk
TitelMerkantil fagdidaktik
RedaktørerKirsten Vejlstrup
Antal sider158
Udgivelses stedAarhus
ForlagSystime
Publikationsdato2019
Sider95
Kapitel4
ISBN (Trykt)978-87-616-8721-0
StatusUdgivet - 2019

Emneord

  • Fagdidaktisk formativ evaluering
  • Begrebsudvikling

Citer dette

Christensen, T. S., Dimke, A., & Vejlstrup, K. (2019). Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag. I K. Vejlstrup (red.), Merkantil fagdidaktik (s. 95). Aarhus: Systime.
Christensen, Torben Spanget ; Dimke, Ann ; Vejlstrup, Kirsten. / Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag. Merkantil fagdidaktik. red. / Kirsten Vejlstrup. Aarhus : Systime, 2019. s. 95
@inbook{311f308a931742dc8fce6a770f89ec78,
title = "Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag",
abstract = "Hvordan begrunder man formativ evaluering fagdidaktisk? Hvad er formativ evaluering og hvad er centralt for en fagdidaktisk fokusering af den formative evaluering. Dialogisk evaluering og begrebsudvikling. Gennemf{\o}relse af formative fagdidaktiske evalueringer i fagene virksomheds{\o}konomi og international {\o}konomi i hhx klasserum.",
keywords = "Fagdidaktisk formativ evaluering, Begrebsudvikling",
author = "Christensen, {Torben Spanget} and Ann Dimke and Kirsten Vejlstrup",
year = "2019",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-616-8721-0",
pages = "95",
editor = "Kirsten Vejlstrup",
booktitle = "Merkantil fagdidaktik",
publisher = "Systime",

}

Christensen, TS, Dimke, A & Vejlstrup, K 2019, Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag. i K Vejlstrup (red.), Merkantil fagdidaktik. Systime, Aarhus, s. 95.

Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag. / Christensen, Torben Spanget; Dimke, Ann; Vejlstrup, Kirsten.

Merkantil fagdidaktik. red. / Kirsten Vejlstrup. Aarhus : Systime, 2019. s. 95.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskning

TY - CHAP

T1 - Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag

AU - Christensen, Torben Spanget

AU - Dimke, Ann

AU - Vejlstrup, Kirsten

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Hvordan begrunder man formativ evaluering fagdidaktisk? Hvad er formativ evaluering og hvad er centralt for en fagdidaktisk fokusering af den formative evaluering. Dialogisk evaluering og begrebsudvikling. Gennemførelse af formative fagdidaktiske evalueringer i fagene virksomhedsøkonomi og international økonomi i hhx klasserum.

AB - Hvordan begrunder man formativ evaluering fagdidaktisk? Hvad er formativ evaluering og hvad er centralt for en fagdidaktisk fokusering af den formative evaluering. Dialogisk evaluering og begrebsudvikling. Gennemførelse af formative fagdidaktiske evalueringer i fagene virksomhedsøkonomi og international økonomi i hhx klasserum.

KW - Fagdidaktisk formativ evaluering

KW - Begrebsudvikling

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-616-8721-0

SP - 95

BT - Merkantil fagdidaktik

A2 - Vejlstrup, Kirsten

PB - Systime

CY - Aarhus

ER -

Christensen TS, Dimke A, Vejlstrup K. Formativ fagdidaktisk evaluering i merkantile skolefag. I Vejlstrup K, red., Merkantil fagdidaktik. Aarhus: Systime. 2019. s. 95