Formålsdrevet uddannelse og undervisning

Ane Qvortrup (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

Denne bog beskæftiger sig med det, forfatterne kalder 'formålsdrevet uddannelse'. Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning de seneste år er taget til i både uddannelsespraksis og -forskning, i høj grad foranlediget af den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende. Bogen bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til det uddannelsespraktiske og videnskabelige arbejde med samt den løbende dialog om formål og mål for uddannelse og undervisning.

Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle andre, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problemer, der står centralt i vores uddannelsessystem.
OriginalsprogDansk
ForlagDafolo Forlag A/S
Antal sider188
ISBN (Trykt)978-87-7160-579-2
StatusUdgivet - jan. 2019
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citer dette

Qvortrup, A. (red.) (2019). Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Dafolo Forlag A/S. Undervisning og læring
Qvortrup, Ane (Redaktør). / Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Dafolo Forlag A/S, 2019. 188 s. (Undervisning og læring).
@book{b59f958fa4934168b3f4f59b3561848d,
title = "Form{\aa}lsdrevet uddannelse og undervisning",
abstract = "Denne bog besk{\ae}ftiger sig med det, forfatterne kalder 'form{\aa}lsdrevet uddannelse'. Diskussionen af form{\aa}l og m{\aa}l for uddannelse og undervisning de seneste {\aa}r er taget til i b{\aa}de uddannelsespraksis og -forskning, i h{\o}j grad foranlediget af den {\o}gede opm{\ae}rksomhed p{\aa} kompetence- og l{\ae}ringsm{\aa}l, som tager plads fra det dannelsesform{\aa}l, som historisk set har v{\ae}ret helt grundl{\ae}ggende. Bogen bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske unders{\o}gelser og diskussioner til det uddannelsespraktiske og videnskabelige arbejde med samt den l{\o}bende dialog om form{\aa}l og m{\aa}l for uddannelse og undervisning.Bogen henvender sig til uddannelsesledere og l{\ae}rere, undervisere og studerende samt alle andre, der er nysgerrige efter at f{\o}lge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil sk{\ae}rpe deres forst{\aa}else for de problemer, der st{\aa}r centralt i vores uddannelsessystem.",
editor = "Ane Qvortrup",
year = "2019",
month = "1",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-579-2",
publisher = "Dafolo Forlag A/S",

}

Qvortrup, A (red.) 2019, Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Undervisning og læring, Dafolo Forlag A/S.

Formålsdrevet uddannelse og undervisning. / Qvortrup, Ane (Redaktør).

Dafolo Forlag A/S, 2019. 188 s. (Undervisning og læring).

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Formålsdrevet uddannelse og undervisning

A2 - Qvortrup, Ane

PY - 2019/1

Y1 - 2019/1

N2 - Denne bog beskæftiger sig med det, forfatterne kalder 'formålsdrevet uddannelse'. Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning de seneste år er taget til i både uddannelsespraksis og -forskning, i høj grad foranlediget af den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende. Bogen bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til det uddannelsespraktiske og videnskabelige arbejde med samt den løbende dialog om formål og mål for uddannelse og undervisning.Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle andre, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problemer, der står centralt i vores uddannelsessystem.

AB - Denne bog beskæftiger sig med det, forfatterne kalder 'formålsdrevet uddannelse'. Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning de seneste år er taget til i både uddannelsespraksis og -forskning, i høj grad foranlediget af den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende. Bogen bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til det uddannelsespraktiske og videnskabelige arbejde med samt den løbende dialog om formål og mål for uddannelse og undervisning.Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle andre, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problemer, der står centralt i vores uddannelsessystem.

M3 - Antologi

SN - 978-87-7160-579-2

BT - Formålsdrevet uddannelse og undervisning

PB - Dafolo Forlag A/S

ER -

Qvortrup A, (ed.). Formålsdrevet uddannelse og undervisning. Dafolo Forlag A/S, 2019. 188 s. (Undervisning og læring).