Formålsdrevet uddannelse og undervisning

Ane Qvortrup (Redaktør)

Publikation: Bog/rapportAntologiForskningpeer review

Abstrakt

Denne bog beskæftiger sig med det, forfatterne kalder 'formålsdrevet uddannelse'. Diskussionen af formål og mål for uddannelse og undervisning de seneste år er taget til i både uddannelsespraksis og -forskning, i høj grad foranlediget af den øgede opmærksomhed på kompetence- og læringsmål, som tager plads fra det dannelsesformål, som historisk set har været helt grundlæggende. Bogen bidrager gennem teoretiske analyser, empiriske undersøgelser og diskussioner til det uddannelsespraktiske og videnskabelige arbejde med samt den løbende dialog om formål og mål for uddannelse og undervisning.

Bogen henvender sig til uddannelsesledere og lærere, undervisere og studerende samt alle andre, der er nysgerrige efter at følge med i udviklingen inden for temaet, og som gerne vil skærpe deres forståelse for de problemer, der står centralt i vores uddannelsessystem.
OriginalsprogDansk
ForlagDafolo Forlag A/S
Antal sider188
ISBN (Trykt)978-87-7160-579-2
StatusUdgivet - jan. 2019
NavnUndervisning og læring
ISSN2246-3259

Citationsformater