Flipped Learning fra et elevperspektiv: mening og fagligt udbytte

Roland Hachmann, Peter Holmboe

Publikation: Kapitel i bog/rapport/konference-proceedingKapitel i bogFormidling

Abstrakt

Antologi er et resultat af et toårigt udviklingsprojekt om Flipped Learning baseret på et samarbejde mellem IT-Center Fyn og Region Syddanmark.
Bidraget her præsenterer en række overvejelser, vi har gjort os på baggrund af observationer af undervisning og interviews med elever i projektet. Vores overordnede undersøgelsesspørgsmål var: "Hvilke forhold i undervisning og læringsmiljø fremme hhv. begrænser elevens opfattelse af mening og fagligt udbytte i et Flipped Learning design?".
OriginalsprogDansk
TitelAlle kan flippe : Erfaringer med flipped learning på ungdoms- og erhvervsuddannelser
RedaktørerAnne Mette Lundstrøm
ForlagLindhardt & Ringhof
Publikationsdato2016
Sider52-63
Kapitel6
ISBN (Trykt)978-87-7066-747-0
StatusUdgivet - 2016
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • Læring, pædagogik og undervisning
  • flipped learning

Citationsformater

Hachmann, R., & Holmboe, P. (2016). Flipped Learning fra et elevperspektiv: mening og fagligt udbytte. I A. M. Lundstrøm (red.), Alle kan flippe: Erfaringer med flipped learning på ungdoms- og erhvervsuddannelser (s. 52-63). Lindhardt & Ringhof. https://issuu.com/lr-undervisning/docs/9788770667470-alle-kan-flippe-issuu?e=11795273/38316433