Faglighed i Gymnasiet - Matematik: Delrapport 2

Steen Markvorsen, Torben Spanget Christensen, Camilla Kølsen Petersen, Susanne Højte, Olav Lyndrup, Mogens Nørgaard Olsen, Frode Rønning

Publikation: Bog/rapportRapportForskning

Abstrakt

Rapporten er er en delrapport ud af i alt 6 rapporter, som præsenterer resultatet af en undersøgelse af udviklingen i faglighed i gymnasiet gennem de seneste 50 år (i fagene matematik, fysik, engelsk og dansk), som Syddansk Universitet har gennemført i samarbejde med Teknologisk Institut, JYSK ANALYSE A/S og ekspertgrupper (nedsat af ministeriet) på vegne af Børne- og Undervisningsministeriet i perioden november 2018 - april 2019. Alle konklusioner og analyser i denne rapport er et produkt af det fælles arbejde i den nedsatte ekspertgruppe i matematik. Rapporten analyserer udviklingen af fagligheden i matematik i stx på højeste niveau og præsenterer en analysemodel, der kan anvendes fremadrettet. Analyserne bygger på studentereksamensopgaver fra 1948 og frem, på analyse af undervisningsbeskrivelser og på resultater af spørgeskemaundersøgelser blandt matematiklærere i folkeskolen, gymnasiet og på de videregående uddannelser. Rapporten sammenligner fagligheden i Danmark med fagligheden i Norge og Sverige.
OriginalsprogDansk
UdgivelsesstedOdense
ForlagGymnasiepædagogik
Vol/bindSærnummer
Antal sider106
ISBN (Trykt)978-87-7938-135-3
StatusUdgivet - dec. 2019
NavnSkriftserien Gymnasiepædagogik
ISSN1399-6096

Emneord

  • Matematik, Faglighed i Gymnasiet

Citationsformater