Aktiviteter pr. år
Abstract
Man lærer sig et fag ved eksempelvis at skrive i faget. Feedback på elevernes faglige tekster har dermed potentiale til at støtte både skrivning og faglig læring. Imidlertid kræver det viden om, hvordan sprog og fagligt indhold hænger sammen, og hvordan dette kan adresseres i feedback.I artiklen præsenterer vi en teoretisk forbindelse mellem tekstens mesoniveau og fagets indhold og indre sammenhæng, og vi associerer derefter med feedbackteori og formativ evaluering. Den udviklede teoretiske forbindelses anvendelighed vises og diskuteres ved analyse af elevtekster fra fagene biologi og historie på gymnasialt niveau.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | CEPRA-Striben |
Udgave nummer | 29 |
Sider (fra-til) | 50-63 |
ISSN | 2445-818X |
DOI | |
Status | Udgivet - 24. mar. 2022 |
Emneord
- skrive for at lære
- faglig skrivning
- fagdiskurs
- tekstkompetence
- feedback og formativ evaluering
Relaterede aktiviteter
- 1 Organisering af eller deltagelse i konference
-
Skriv!Les! 2022
Hobel, P. (Deltager)
9. maj 2022 → 11. maj 2022Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhed › Organisering af eller deltagelse i konference
Fil
Relaterede projekter
- 1 Afsluttet
-
Akademisk skrivning - interventionsprojekt på Frederiksværk Gymnasium og HF
Hobel, P. (Projektleder)
01/06/2017 → 01/08/2020
Projekter: Projekt › Forskning