Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være

Annette Haugaard, Torben Spanget Christensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Fagligheden på de gymnasiale uddannelser er i forfald, lyder dommen ofte. Men fag og faglighed er komplekse fænomener, og ifølge lektor Torben Spanget Christensen hviler kritikken af det faglige niveau ofte på en for simpel forestilling om gymnasiefag som miniature-udgaver af videnskabsfag. Gymnasiet skal ikke uddanne mini-forskere, men mennesker, der kan klare sig godt både på studier, arbejdsmarkedet og i livet
OriginalsprogDansk
TidsskriftGymnasieforskning
Udgave nummerNr. 11 September 2017
Sider (fra-til)4-7
Antal sider4
ISSN2246-0837
StatusUdgivet - 2017

Emneord

  • Fag
  • Faglighed
  • Didaktisering

Citer dette

@article{7114fe418624449ca4092fe6193ae803,
title = "Fag er ikke hvad de har v{\ae}ret - Og det skal de heller ikke v{\ae}re",
abstract = "Fagligheden p{\aa} de gymnasiale uddannelser er i forfald, lyder dommen ofte. Men fag og faglighed er komplekse f{\ae}nomener, og if{\o}lge lektor Torben Spanget Christensen hviler kritikken af det faglige niveau ofte p{\aa} en for simpel forestilling om gymnasiefag som miniature-udgaver af videnskabsfag. Gymnasiet skal ikke uddanne mini-forskere, men mennesker, der kan klare sig godt b{\aa}de p{\aa} studier, arbejdsmarkedet og i livet",
keywords = "Fag, Faglighed, Didaktisering",
author = "Annette Haugaard and Christensen, {Torben Spanget}",
year = "2017",
language = "Dansk",
pages = "4--7",
journal = "Gymnasieforskning",
issn = "2246-0837",
number = "Nr. 11 September 2017",

}

Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være. / Haugaard, Annette; Christensen, Torben Spanget.

I: Gymnasieforskning, Nr. Nr. 11 September 2017, 2017, s. 4-7.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Fag er ikke hvad de har været - Og det skal de heller ikke være

AU - Haugaard, Annette

AU - Christensen, Torben Spanget

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Fagligheden på de gymnasiale uddannelser er i forfald, lyder dommen ofte. Men fag og faglighed er komplekse fænomener, og ifølge lektor Torben Spanget Christensen hviler kritikken af det faglige niveau ofte på en for simpel forestilling om gymnasiefag som miniature-udgaver af videnskabsfag. Gymnasiet skal ikke uddanne mini-forskere, men mennesker, der kan klare sig godt både på studier, arbejdsmarkedet og i livet

AB - Fagligheden på de gymnasiale uddannelser er i forfald, lyder dommen ofte. Men fag og faglighed er komplekse fænomener, og ifølge lektor Torben Spanget Christensen hviler kritikken af det faglige niveau ofte på en for simpel forestilling om gymnasiefag som miniature-udgaver af videnskabsfag. Gymnasiet skal ikke uddanne mini-forskere, men mennesker, der kan klare sig godt både på studier, arbejdsmarkedet og i livet

KW - Fag

KW - Faglighed

KW - Didaktisering

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 4

EP - 7

JO - Gymnasieforskning

JF - Gymnasieforskning

SN - 2246-0837

IS - Nr. 11 September 2017

ER -