Evaluering: Fra monster til mening

Annette Haugaard, Torben Spanget Christensen

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Resumé

Interviewartikel om formativ og summativ evaluering i gymnasieundervisningen. Evalueringer kan afsløre de blinde pletter, som selv erfarne
lærer har om effekten af egen undervisning. Men det kræver, at
evaluering bliver et didaktisk redskab udformet af lærerne selv, siger
evalueringsforsker Torben Spanget Christensen, der har forsket i
den fagligt evaluerende lærer-elev-samtale.
OriginalsprogDansk
TidsskriftGymnasieforskning
Udgave nummer3
Sider (fra-til)26-30
StatusUdgivet - okt. 2014

Bibliografisk note

http://www.gymnasieforskning.dk/wp-content/uploads/2014/10/GF03_samlet.pdf er link til hele hft. 3, fra oktober 2014

Emneord

  • Summativ evaluering, formativ evaluering, undervisningsevaluering

Citer dette

@article{2a979c944028432bb24d6262f924d372,
title = "Evaluering: Fra monster til mening",
abstract = "Interviewartikel om formativ og summativ evaluering i gymnasieundervisningen. Evalueringer kan afsl{\o}re de blinde pletter, som selv erfarnel{\ae}rer har om effekten af egen undervisning. Men det kr{\ae}ver, atevaluering bliver et didaktisk redskab udformet af l{\ae}rerne selv, sigerevalueringsforsker Torben Spanget Christensen, der har forsket iden fagligt evaluerende l{\ae}rer-elev-samtale.",
keywords = "Summativ evaluering, formativ evaluering, undervisningsevaluering",
author = "Annette Haugaard and Christensen, {Torben Spanget}",
note = "http://www.gymnasieforskning.dk/wp-content/uploads/2014/10/GF03_samlet.pdf er link til hele hft. 3, fra oktober 2014",
year = "2014",
month = "10",
language = "Dansk",
pages = "26--30",
journal = "Gymnasieforskning",
issn = "2246-0837",
number = "3",

}

Evaluering: Fra monster til mening. / Haugaard, Annette; Christensen, Torben Spanget.

I: Gymnasieforskning, Nr. 3, 10.2014, s. 26-30.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

TY - JOUR

T1 - Evaluering: Fra monster til mening

AU - Haugaard, Annette

AU - Christensen, Torben Spanget

N1 - http://www.gymnasieforskning.dk/wp-content/uploads/2014/10/GF03_samlet.pdf er link til hele hft. 3, fra oktober 2014

PY - 2014/10

Y1 - 2014/10

N2 - Interviewartikel om formativ og summativ evaluering i gymnasieundervisningen. Evalueringer kan afsløre de blinde pletter, som selv erfarnelærer har om effekten af egen undervisning. Men det kræver, atevaluering bliver et didaktisk redskab udformet af lærerne selv, sigerevalueringsforsker Torben Spanget Christensen, der har forsket iden fagligt evaluerende lærer-elev-samtale.

AB - Interviewartikel om formativ og summativ evaluering i gymnasieundervisningen. Evalueringer kan afsløre de blinde pletter, som selv erfarnelærer har om effekten af egen undervisning. Men det kræver, atevaluering bliver et didaktisk redskab udformet af lærerne selv, sigerevalueringsforsker Torben Spanget Christensen, der har forsket iden fagligt evaluerende lærer-elev-samtale.

KW - Summativ evaluering, formativ evaluering, undervisningsevaluering

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 26

EP - 30

JO - Gymnasieforskning

JF - Gymnasieforskning

SN - 2246-0837

IS - 3

ER -