Et brand er en samtale, men hvem råber højest?

    Publikation: AndetUdgivelser på nettet - Net-publikationFormidling

    Abstract

    I samtalen om brandet kan der være mange stakeholdere på banen. Spørgsmålet er, hvem der formår at sætte dagsordenen?
    Det skorter ikke på gode råd og how-to-do-it bøger i marketing branchen, og mange af disse råd er kloge og indsigtsfulde, men ligegyldigt hvilken opskrift man følger, kan man aldrig kontrollere et brands betydning. Man kan blot forsøge at påvirke det i en bestemt retning. Et brand er nemlig ikke en fast størrelse, det er en social konstruktion, og virksomheden styrer ikke selv, hvilken brandværdi de tillægges af forbrugerne.
    OriginalsprogDansk
    Publikationsdato18. aug. 2015
    StatusUdgivet - 18. aug. 2015

    Emneord

    • Branding
    • USP
    • ESP
    • Afkodning
    • celebrity branding
    • sociale medier
    • shitstorm
    • retorisk arena
    • image
    • omdømme
    • spinoff
    • hypertilpasning

    Citationsformater