En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

Resumé

Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligtuden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, somfeedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvendei den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklensom grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttesmed didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
OriginalsprogDansk
TitelFeedback i danskfaget
ForlagDafolo
Publikationsdato2014
Sider13-30
ISBN (Trykt)978-87-7160-011-7
StatusUdgivet - 2014
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • danskundervisning
  • indskoling
  • mellemtrin
  • udskoling
  • litteratur
  • sprog
  • medier
  • evaluering
  • feedback
  • didaktik
  • folkeskole
  • undervisning

Citer dette

Christensen, V. (2014). En generel feedbackmodel i et specifikt fag. I Feedback i danskfaget (s. 13-30). Dafolo.
Christensen, Vibeke. / En generel feedbackmodel i et specifikt fag. Feedback i danskfaget. Dafolo, 2014. s. 13-30
@inbook{3d9b59d50ed24f7488f648647221b84e,
title = "En generel feedbackmodel i et specifikt fag",
abstract = "Hvis talen falder p{\aa} feedback i undervisningen, s{\aa} kommer man vanskeligtuden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,at feedback er et effektivt tiltag, n{\aa}r m{\aa}let er at styrke l{\ae}ringsudbyttet,og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, somfeedbacken kan gives p{\aa}. Men lader modellen sig uden videre anvendei den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklensom grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttesmed didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.",
keywords = "danskundervisning, indskoling, mellemtrin, udskoling, litteratur, sprog, medier, evaluering, feedback, didaktik, folkeskole, undervisning",
author = "Vibeke Christensen",
year = "2014",
language = "Dansk",
isbn = "978-87-7160-011-7",
pages = "13--30",
booktitle = "Feedback i danskfaget",
publisher = "Dafolo",

}

Christensen, V 2014, En generel feedbackmodel i et specifikt fag. i Feedback i danskfaget. Dafolo, s. 13-30.

En generel feedbackmodel i et specifikt fag. / Christensen, Vibeke.

Feedback i danskfaget. Dafolo, 2014. s. 13-30.

Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference-proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

TY - CHAP

T1 - En generel feedbackmodel i et specifikt fag

AU - Christensen, Vibeke

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligtuden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, somfeedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvendei den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklensom grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttesmed didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.

AB - Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligtuden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, somfeedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvendei den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklensom grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttesmed didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.

KW - danskundervisning

KW - indskoling

KW - mellemtrin

KW - udskoling

KW - litteratur

KW - sprog

KW - medier

KW - evaluering

KW - feedback

KW - didaktik

KW - folkeskole

KW - undervisning

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 978-87-7160-011-7

SP - 13

EP - 30

BT - Feedback i danskfaget

PB - Dafolo

ER -

Christensen V. En generel feedbackmodel i et specifikt fag. I Feedback i danskfaget. Dafolo. 2014. s. 13-30