Abstract
Dette studie undersøger mindre danske virksomheders brug af outsourcing af produktion til at imødegå globaliseringen. Studiet har fokuseret på danske produktionsvirksomheders omfang af outsourcing, målsætninger, tilfredshed og beslutningsgrundlag. Virksomheder, der har besluttet at outsource inden for de seneste 3 år sammenlignes igennem studiet med virksomheder, der har fravalgt outsourcing eller som endnu ikke har overvejet outsourcing. Dette giver mulighed for at sammenligne virksomheder, der har besluttet sig for at outsource med andre virksomhedstyper, og derved søge en karakteristik af hvilke virksomheder der anvender outsourcing. Studiet opstiller en beslutningsmodel som analyseres for hver enkelt fase. Afslutningsvis konkluderes på hvilke udfordringer og muligheder outsourcing giver danske virksomheder for at agere i en globaliseret verden.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Udgivelsessted | Odense |
Udgiver | Institut for Marketing |
Sider | 1-23 |
Antal sider | 23 |
Status | Udgivet - 2007 |
Emneord
- outsourcing, små danske virksomheder, beslutningsmodel