Elevskrivere i gymnasiefag

Ellen Krogh (Redaktør), Torben Spanget Christensen (Redaktør), Karen Sonne Jacobsen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Resumé

Elevskrivere i gymnasiefag er et produkt af et samarbejde mellem ti danske forskere i forskningsprojektet Faglighed og skriftlighed, finansieret af Det Frie Forskningsråd for Kultur og Kommunikation. Elevskrivere i gymnasiefag undersøger. hvordan unge gymnasieelever og hf-kursister lærer sig at skrive i forskellige fag, hvordan de lærer sig faglig kundskab gennem skrivning, og hvordan skrivning og fagligt identitetsarbejde forbinder sig for dem.
Bogen bygger på etnografiske længdestudier, hvor elever og kursister har været fulgt tæt gennem deres gymnasiale uddannelse og i nogle tilfælde helt fra folkeskolens 9. klasse. Den anlægger således et systematisk elevperspektiv på skrivning og skriftlighed.
Elevskrivere i gymnasiefag henvender sig til forskere, læreruddannere og lærere, der interesserer sig for skriftlighedens betydning for elevers og kursisters faglige læring og identitetsarbejde.
OriginalsprogDansk
Udgivelses stedOdense
ForlagSyddansk Universitetsforlag
Antal sider316
ISBN (Trykt)9788776748692
StatusUdgivet - 2015

Emneord

  • Skriftlighed og faglighed, skriftkyndighed, skriverudvikling, skriveridentitet,
  • Skrivedidaktik

Citer dette

Krogh, E., Christensen, T. S., & Jacobsen, K. S. (red.) (2015). Elevskrivere i gymnasiefag. Odense: Syddansk Universitetsforlag.
Krogh, Ellen (Redaktør) ; Christensen, Torben Spanget (Redaktør) ; Jacobsen, Karen Sonne (Redaktør). / Elevskrivere i gymnasiefag. Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2015. 316 s.
@book{46433ba73deb4f3181e9c3625206d6f9,
title = "Elevskrivere i gymnasiefag",
abstract = "Elevskrivere i gymnasiefag er et produkt af et samarbejde mellem ti danske forskere i forskningsprojektet Faglighed og skriftlighed, finansieret af Det Frie Forskningsr{\aa}d for Kultur og Kommunikation. Elevskrivere i gymnasiefag unders{\o}ger. hvordan unge gymnasieelever og hf-kursister l{\ae}rer sig at skrive i forskellige fag, hvordan de l{\ae}rer sig faglig kundskab gennem skrivning, og hvordan skrivning og fagligt identitetsarbejde forbinder sig for dem.Bogen bygger p{\aa} etnografiske l{\ae}ngdestudier, hvor elever og kursister har v{\ae}ret fulgt t{\ae}t gennem deres gymnasiale uddannelse og i nogle tilf{\ae}lde helt fra folkeskolens 9. klasse. Den anl{\ae}gger s{\aa}ledes et systematisk elevperspektiv p{\aa} skrivning og skriftlighed.Elevskrivere i gymnasiefag henvender sig til forskere, l{\ae}reruddannere og l{\ae}rere, der interesserer sig for skriftlighedens betydning for elevers og kursisters faglige l{\ae}ring og identitetsarbejde.",
keywords = "Skriftlighed og faglighed, skriftkyndighed, skriverudvikling, skriveridentitet, , Skrivedidaktik",
editor = "Ellen Krogh and Christensen, {Torben Spanget} and Jacobsen, {Karen Sonne}",
year = "2015",
language = "Dansk",
isbn = "9788776748692",
publisher = "Syddansk Universitetsforlag",

}

Krogh, E, Christensen, TS & Jacobsen, KS (red) 2015, Elevskrivere i gymnasiefag. Syddansk Universitetsforlag, Odense.

Elevskrivere i gymnasiefag. / Krogh, Ellen (Redaktør); Christensen, Torben Spanget (Redaktør); Jacobsen, Karen Sonne (Redaktør).

Odense : Syddansk Universitetsforlag, 2015. 316 s.

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

TY - BOOK

T1 - Elevskrivere i gymnasiefag

A2 - Krogh, Ellen

A2 - Christensen, Torben Spanget

A2 - Jacobsen, Karen Sonne

PY - 2015

Y1 - 2015

N2 - Elevskrivere i gymnasiefag er et produkt af et samarbejde mellem ti danske forskere i forskningsprojektet Faglighed og skriftlighed, finansieret af Det Frie Forskningsråd for Kultur og Kommunikation. Elevskrivere i gymnasiefag undersøger. hvordan unge gymnasieelever og hf-kursister lærer sig at skrive i forskellige fag, hvordan de lærer sig faglig kundskab gennem skrivning, og hvordan skrivning og fagligt identitetsarbejde forbinder sig for dem.Bogen bygger på etnografiske længdestudier, hvor elever og kursister har været fulgt tæt gennem deres gymnasiale uddannelse og i nogle tilfælde helt fra folkeskolens 9. klasse. Den anlægger således et systematisk elevperspektiv på skrivning og skriftlighed.Elevskrivere i gymnasiefag henvender sig til forskere, læreruddannere og lærere, der interesserer sig for skriftlighedens betydning for elevers og kursisters faglige læring og identitetsarbejde.

AB - Elevskrivere i gymnasiefag er et produkt af et samarbejde mellem ti danske forskere i forskningsprojektet Faglighed og skriftlighed, finansieret af Det Frie Forskningsråd for Kultur og Kommunikation. Elevskrivere i gymnasiefag undersøger. hvordan unge gymnasieelever og hf-kursister lærer sig at skrive i forskellige fag, hvordan de lærer sig faglig kundskab gennem skrivning, og hvordan skrivning og fagligt identitetsarbejde forbinder sig for dem.Bogen bygger på etnografiske længdestudier, hvor elever og kursister har været fulgt tæt gennem deres gymnasiale uddannelse og i nogle tilfælde helt fra folkeskolens 9. klasse. Den anlægger således et systematisk elevperspektiv på skrivning og skriftlighed.Elevskrivere i gymnasiefag henvender sig til forskere, læreruddannere og lærere, der interesserer sig for skriftlighedens betydning for elevers og kursisters faglige læring og identitetsarbejde.

KW - Skriftlighed og faglighed, skriftkyndighed, skriverudvikling, skriveridentitet,

KW - Skrivedidaktik

M3 - Antologi

SN - 9788776748692

BT - Elevskrivere i gymnasiefag

PB - Syddansk Universitetsforlag

CY - Odense

ER -

Krogh E, (ed.), Christensen TS, (ed.), Jacobsen KS, (ed.). Elevskrivere i gymnasiefag. Odense: Syddansk Universitetsforlag, 2015. 316 s.