Elevinddragelse i skolens bevægelsesarenaer

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskning

Abstrakt

I Trivsel og Bevægelse i Skolen er et af målene, at flere elever skal være med i skolens idræts- og bevægelsesaktiviteter, som de selv har indflydelse på og er med til at udvikle. Derfor har alle indsatsområder i projektet et gennemgående fokus på at arbejde med øget elevinddragelse. Denne elevinddragelse handler ikke om at opløse rammerne for elev-lærer-samarbejdet, men om at lærere og elever arbejder sammen om at definere dem, så eleverne i større grad bliver medskabere af deres skoledag. I dette kapitel fremhæves og diskuteres de gevinster, men også de udfordringer, som elever og lærere oplever, når de i projektet arbejder med elevinddragelse i skolens forskellige bevægelsesarenaer. Resultaterne fra praksis peger på, at der kan opstå motiverende og frugtbare processer, når eleverne inddrages og er medskabende – men også, at det kræver, at nogle vigtige forudsætninger er opfyldt.
OriginalsprogDansk
TidsskriftMOV:E
Vol/bind2017
Udgave nummerSærnummer
Sider (fra-til)38-49
ISSN2246-8137
StatusUdgivet - 2017
BegivenhedTrivsel og Bevægelse i Skolen: Hvordan gik det? - Syddansk Univeristet, Odense, Danmark
Varighed: 22. nov. 201722. nov. 2017

Konference

KonferenceTrivsel og Bevægelse i Skolen
LokationSyddansk Univeristet
LandDanmark
ByOdense
Periode22/11/201722/11/2017

Citationsformater