Elevfeedback som læringsfremmende undervisningsaktivitet i danskfaget i udskolingen

Vibeke Christensen, Søren Pjengaard

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

Resumé

Feedback er i følge nyere forskning et af de tiltag der har allerstørst virkning på elevers læringsudbytte, hvilket har betydet øget fokus på feedback i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at øge mængden af feedback, men der er også udfordringer forbundet med denne form for feedback.
OriginalsprogDansk
TidsskriftCepra-Striben
Udgave nummer14
Sider (fra-til)30-43
ISSN1903-8143
StatusUdgivet - 2013
Udgivet eksterntJa

Emneord

  • danskundervisning

Citer dette

@article{af68e2acb7ea44ee8c246efab776e6e1,
title = "Elevfeedback som l{\ae}ringsfremmende undervisningsaktivitet i danskfaget i udskolingen",
abstract = "Feedback er i f{\o}lge nyere forskning et af de tiltag der har allerst{\o}rst virkning p{\aa} elevers l{\ae}ringsudbytte, hvilket har betydet {\o}get fokus p{\aa} feedback i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at {\o}ge m{\ae}ngden af feedback, men der er ogs{\aa} udfordringer forbundet med denne form for feedback.",
keywords = "danskundervisning",
author = "Vibeke Christensen and S{\o}ren Pjengaard",
year = "2013",
language = "Dansk",
pages = "30--43",
journal = "Cepra-Striben",
issn = "1903-8143",
publisher = "University College Nordjylland (UCN)",
number = "14",

}

Elevfeedback som læringsfremmende undervisningsaktivitet i danskfaget i udskolingen. / Christensen, Vibeke; Pjengaard, Søren.

I: Cepra-Striben, Nr. 14, 2013, s. 30-43.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

TY - JOUR

T1 - Elevfeedback som læringsfremmende undervisningsaktivitet i danskfaget i udskolingen

AU - Christensen, Vibeke

AU - Pjengaard, Søren

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - Feedback er i følge nyere forskning et af de tiltag der har allerstørst virkning på elevers læringsudbytte, hvilket har betydet øget fokus på feedback i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at øge mængden af feedback, men der er også udfordringer forbundet med denne form for feedback.

AB - Feedback er i følge nyere forskning et af de tiltag der har allerstørst virkning på elevers læringsudbytte, hvilket har betydet øget fokus på feedback i praksis. Gensidig elevfeedback bidrager til at øge mængden af feedback, men der er også udfordringer forbundet med denne form for feedback.

KW - danskundervisning

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 30

EP - 43

JO - Cepra-Striben

JF - Cepra-Striben

SN - 1903-8143

IS - 14

ER -